Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 4 juni 2008

Ny dator, sol och bad och dvärg-Johansen

Inviger nya datorn idag :-) Fredrik och jag köpte en ny bärbar igår, kom över en lite billigt. Lite ovant, har ju bara suttit vid min stationära förut, med mus och hela köret, nu har man istället en liten platta att styra pilen med, som sagt lite ovant, men det är väl bara att anpassa sej efter utveckligen :-) Hade tänkt lyxa till det ordentligt och sitta på balkongen, men det var för ljust, jag såg bara mej själv i skärmen, ingen trevlig syn, haha :-)

Har inte skrivit på ett tag, är hellre ute i solen :-) Har varit och solat och badat nästan varenda dag nu. Kallt som faen i vattnet, men skönt med svalka.

Har inte tränat på ett tag, gjorde ju illa foten förra onsdagen. Fick ett orutinerat raseriutbrott på fotbollsplanen, råkade sparka på lite annat än boll och motståndare, sen hade man en fet klump till fot :-/ Men nu börjar det bli bättre, men är ju fortfarande öm. Hoppar över träningen denna vecka så hoppas jag att man är fit for fight på tisdag! Måste ju ladda upp inför första EM-matchen :-)

I helgen har det varit lite fart på det hela. I fredags var jag, Ramona, Eva och Pethra på Magget i Vadstena. Jan Johansen och Henrik Sethson band (Casanovas) stod på schemat. Himla kul och bra drag! Fast en massa studenter kom inranglandes och vrålade och hade sej. Var jag verkligen så jobbig när jag tog studenten?? :-/ De skulle bara veta vad som väntar dom, de små liven… Kö till arbetsförmedlingen och socialen. Men som sagt, grabbarna var det ordentligt drag på! Förvånades över hur liten Jan Johansen är :-) Men han måste ha bra timpenning, tror han lirade 5 låtar… Träffade lite kul folk också som jag inte sett på länge! Marcus’ syster Mickis var glad som vanligt, gamla lagkamraten (och Fredriks klasskamrat, världen är liten!) Sara och även lite fest-polare från tiden med Marcus. Det var en himla kul kväll faktiskt!

Sen var det upp tidigt på lördagen och hämta Elliot hos mor och far. Sen åkte vi in till Vadstena där det var Birgitta-dagar. Strålande sol, musikunderhållning av Casanovas (något slitna grabbar) och Wahlströms. Träffade Eva och Anna där. Sen åkte jag och hämtade Fredrik på jobbet och vi åkte till Jerusalemsbadet. Tänk, jag minns inte när jag badade i maj senast… :-) Men det är riktigt skönt att ligga i solen och bara glassa, då mår Sandra bra.

På arbetsförmedlingen går det lite sådär. Min handläggare är väldigt snäll men ganska märklig. Vi pratade lite om vad jag ville göra och jag lät fantasin flöda och sa att brandman är drömyrket. Och vips så hade han plockat fram en hög med broschyrer om yrket. Stopp och belägg liksom…. :-) Sen pratade vi om djur och eventuellt djursjukvårdare. Det kanske kan bli en praktik på någon av veterinärstationerna i närheten. Fast jag är tveksam till det egentligen, tror inte jag skulle klara av att sjuka djur och oroliga hussar/mattar :-( Men men, man vet inte förrän man provat. Ska tillbaka till Per-Åke imorrn och fortsätta prata. Jag hoppas det kan bli nåt bra av det hela.

Nu ska jag ut i solen en sväng igen innan den försvinner helt från balkongen!

Ajöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar