Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 23 juni 2008

Pålitliga vänner sökes?

Jag blir så vansinnigt trött på att vara tjej ibland!! Så trött på tjejers sätt att förhålla sej till varandra. Det är inget annat än skitsnack och skvaller, man kan fasen inte lita på nån!! Jag försöker hålla mej ganska så utanför, inte lägga mej i och så, men det funkar visst inte heller. Alla ska sprida vidare det man hör, och gärna till personen det handlar om för att skapa ordentlig konflikt! Och hör man inte allt så hittar man på egen fortsättning, det blir så mycket roligare… Trodde jag hade vänner men man vet fasen inte vem kan kan lita på. Speciellt två personer är jag speciellt besviken på. Den ena är en "kompis’ kompis", vi har inte träffats många gånger, men ändå måste hon hitta på rena lögner, saker som Sandra ska ha sagt… Vad fasen har jag gjort dej, vi känner ju inte ens varandra!! :-/ Den andra personen står mej närmare. Jag har försökt att ställa upp och göra vad jag kan, men får bara skit tillbaka. Har förstått att av nån anledning så gillar hon mej inte, vi har inte pratat face to face på väldigt länge. Hur ska då Sandra kunna "ha sagt" en massa grejer som du gladeligen sprider vidare?? Jag tackar ödmjukast… Näe fy fan vad trött jag blir när man inte vet vilka som är en’s vänner och vilka man bara ska passa sej för. Som sagt, är SÅ trött på tjejers metoder…! Pålitliga vänner sökes..?

Och så har det varit midsommar. En störtskur precis innan maten, bara så allt blir blött, sen var vädret skapligt. Fast väldigt blåsigt. Var väl ungefär som vanligt; mat, dricka… Inga konstigheter. Mer än att vissa personer har stora problem och att andra borde passerat 14-årsstrecket för längesen…

Fotboll är roligare! I onsdags var vi iväg och plattade till Gammalkil med 10-0. Vi var bara 11 spelare så det kändes lite nervöst. Men dom var 12 och fick en skadad tidigt. Och vi fullkommligt sprang ifrån dom. Det var riktigt surt på slutet, haha :) Jag gjorde comeback i backlinjen, kändes bra :) Minns inte när jag spelade en hel match senast…! Det var riktigt kul! Nu sitter jag och laddar för att laga mat, ikväll bär det av till Linköping och Hemgårdarna. Senast vann vi med 11-1 och nu har vi full styrka igen så vi får hoppas på det bästa. Fast nu får man väl värma bänk igen…

Näe vet inte vad det ska bli av livet. Längtar som fan tills vi är inflyttade och klara. Men innan, allt planerande, allt städande, allt flyttande, jag fattar inte hur det ska kunna gå… :-/ Och sen när pengar är en bristvara, vore mycket roligare att kunna handla och göra nytt från början än att skramla ihop det man har och göra det bästa av det. Men men, får väl ta det som det kommer, ska bli så skönt att flytta i alla fall!

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar