Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 7 juli 2008

Livet suger…

I mitten av augusti byter Sandra bana, från skating till djurbutik. Jag var där och hälsade på och hon tyckte jag verkade trevlig *haha* så jag fick börja! Fast nu hade hon en praktikant, men jag fick börja när han börjar skolan igen, i mitten av augusti. helt perfekt, då kan jag hjälpa Pernilla på Wallride när hon behöver och sen ägna mej åt flytten. Ska bli så kul att städa kaninburar och packa upp hundmat! :-)

I fredags var jag på Harrys för första gången på länge. Jennifher och jag var på after work och sen spelade Barbados. Det var en riktigt trevlig kväll! Sen i lördags åkte jag, Jennifher och Ramona till Änga i Väderstad och dansade till Casanovas. Till en början var det styrdans, sen började folk bli lite förfriskade, då blev det mer hopp och studs. Men även det var en trevlig kväll, trots det dåliga vädret!

Igår fick jag ett riktigt bakslag igen :-( Ångest som fan när jag vaknade så jag inte visste vart jag skulle göra av mej själv. Det blev så jobbigt så tillslut ringde Fredrik efter hjälp, så ambulansen kom. Minns inte så mycket men tillslut åkte vi med dom i alla fall. Sen kom Mobila teamet. Jag hade väldigt långt gångna planer att inte säga ett ord till dom, så till en början fick Fredrik svara på deras löjliga frågor "Vad har hänt?" och sånt. Sen var det nåt jag sa, tror det var om jag fått nån medicin, och då började spy om att psyket inte vill hjälpa mej. Jag har fått medicin utskrivet av en neurolog, då är det plötsligt han som har hela ansvaret, fast han säger att mitt psykiska tillstånd kan inte han bedömma, han kan bara göra vad han kan för att jag inte ska få krampanfall. Sen ville han vara lite smidig och skrev ut en medicin som biter både på kramper och ångest. Men ångesten måste psyk följa upp. Men från psyks sida så säger de att neurologen skrev ut medicinen och då har hela ansvaret. Sen kom allt, om hur mobila varit tidigare, att det aldrig skulle falla mej in att ringa dom om det var nåt, att de i princip skällt ut mej för att jag ringt, att det bara lett till ännu mera ångest. Så frågade han om jag hade planer på att ta livet av mej, och jag överdrev en aning och sa att det finns hela tiden. Då skulle han lägga in mej!! Det var jag väl inte riktigt på sugen på. Han gick iväg för att konsultera med sin läkare, och kom tillbaka med tre atarax och en propavan. Dom skulle jag ta, sen skulle han ringa dagen efter. Så vi gick hem, åt lite, sen var det läggdags. Sjuksköterskan ringde vid 10-tiden morgonen efter. Frågade hur jag mådde och hur natten varit. Han verkade ju bry sej så jag trodde att han kanske fixat en läkartid eller så. Men icke, han sa bara att jag skulle fortsätta gå hos psykologen och att jag skulle ringa Mobila teamet om det var nåt. Jag sa att det tänkte jag absolut inte göra, då sa han bara att jag skulle ge det en chans. Men aldrig, de har fått sina chanser. Och återigen blev jag blåst. Härligt jobbat, psykvården… Man får väl gå ut och hugga ner nån ful unge eller nåt, då kanske nåt händer :-( Kan säga att min psykolog inte kommer få det lätt imorrn, jädrar vad jag ska härja…!! Känner mej helt förstörd nu, vet varken ut eller in. Och flytten känns inte ett dugg rolig när det inte blir som jag tänkt mej. Hade ju tänkt flytta in i en fin möblerad lägenhet, nu funkar inte det, vi måste skaffa en massa nytt, saker kommer bli stående i kartonger etc. Känns som jag inte kommer trivas alls :-( Och jag har då inte ork att flänga runt och leta möbler etc. Huvva, känns inte alls lika bra längre. jag drar till Mallorca några veckor så är allt klart när jag kommer hem, ok??

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar