Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 20 januari 2008

Efter protester…

Efter vilda protester från flera håll så är det väl bäst att jag uppdaterar här :-) Vet inte riktigt varför jag skrivit, blir helt enkelt inte av. Sen har jag väl inte så speciellt intressant liv för tillfället; gå upp, träna, jobba, sitta vid datorn, sova, så flyter i regel mina dygn på. Men nu har det ju gått två veckor sen jag skrev så lite har faktiskt hänt.

Jag trodde jag var för gammal för barnsjukdomar, men jag råkade på "tredagars-feber" i förra veckan. Låg med 39 i feber i nästan exakt tre dagar, onsdag till fredag. Himla knepigt, bara hög feber, inget annat, inte förkyld eller så. Så försvann det lika snabbt som det dök upp. På lördagen var det fotbolls-cup i Ljungsbro, en "natt-cup". Vi kom 6 av 8, det får vara godkänt, tycker jag. Vi vann faktiskt en match, undrar just när VGIF briljerade med det i seniorsammanhang senast :-)

Bosse och jag :-DSen har jag varit på kryssning igen, Janne och Robban spelade på Cinderella. De var som vanligt suveräna, Robban skulle kunna gå hur långt som helst med sin fiol. Så träffade vi två galna grabbar från Smedjebacken som lärde oss lite dalmål, mycket användbara ord :-) Men det bästa var ändå när jag fick gå upp på scen och sjunga "Rosa på bal" ihop med Allsång på Skansen-kungen Bosse Larsson. Hahaha, jag har inte slutat garva åt spektaklet än :-) Tänk att man fick nytta av den gamla dängan som vi tragglade till leda på sånglektionerna i skolan :-)

Nu har vi äntligen fått en ny tränare! Har bara haft en träning med honom, men det verkar vara en hel-cool liten gubbe, med mycket idéer och så. Skönt att komma igång och träna fotboll regelbundet också, tre gånger i veckan blir det ett tag framöver nu.

Annars har veckorna nu rullat på. har inte blivit så mycket gym eftersom jag blev sjuk, men det tar vi tag i nästa vecka igen. Blev simhallen i torsdags med Lorina och Jenny, blev några längder då.

Och väder har det varit… Igår blev hundkursen inställd och det var väl tur det. Undrar just om Elliot fixat att hålla sej kvar på marken i blåsten :-)

Idag har jag varit hos Anna och Jonny i Norsholm, och hälsat på deras fyrbentingar. Himla kul att se katterna, de har förändrats varje gång jag ser dom, ibland till det bättre, ibland till det sämre. Lite häftigt att se hur dräktighet, löp, fertilitet etc påverkar katterna, jag ser det ju inte riktigt på samma sätt på mina egna katter. Sen hade de fem stycken sju veckor gamla kattungar också, inte ett dugg söta…! :-D Man blir allt bra sugen när man ser de där små krypa omkring!
S*PurrAmour's Chocolate Santander




 På tal om katter, måste ju absolut skryta om "mitt barnbarn"; Rasmus’ pojk’ som blev Best in Show i Helsingfors igår!! Så himla häftigt!!!



Nu är det dags att byta om till träning, ska iväg till Vadstena sporthall snart. men jag hoppas ni är nöjda med uppdateringen, Sofia och Anna! :-) Och jag SKA försöka skärpa mej och skriva oftare!

Ajöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar