Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 18 mars 2008

SMÄRTA, dans, match och kärlek

Sitter och har nåt djävulskt ont i truten, usch vad det är synd om mej!! Känner mej som en hamster ungefär. Är inte bättre ställt än att visdomständerna bestämt sej för att titta upp och det gillar inte övriga munnen. De ligger emot kinden och skaver, det blir gigantiska blåsor, precis som jag skulle jätte-bitit mej. Och så fort det händer nåt i min mun så svullnar ena körteln i halsen upp och känns som en golfboll, och så går värken ut i nacken, upp i öronen, ner i helsen och fy faan!!! Tur att panodil hjälper lite i alla fall. Himla moget att sitta och gnälla över att man får tänder när man strax är 24 år… :-/

I fredags var jag på min första dans som någotsånär kunnig dansare. Åkte till Borgen i Norrköping där jag träffade Therése. Hon var nyförlovad och glad :-) Funkade väl skapligt att dansa. En del förde och anpassade sej bättre än andra. Och det finns verkligen en av varje även i denna värld, hur många olika dansstilar som helst, enbart inom bugg och foxtrot. Men det var riktigt kul och det känns som det verkligen är bra motion, alltid nyttigt! :-) Therése åkte hem innan sista låtarna men jag stannade och tjötade lite med Casanovas, alltid trevligt! Var ju tvungen att höra hur det går för Jimmy’s son på sina hjulskor som de var inne hos oss och köpte :-) Sen väntade 10 mil hem i bilen men det var det värt!

I lördags åkte jag till jobbet och hjälpte till lite. Jag behövde komma upp och sen tror jag att Pernilla behövde lite avlastning, även om hon vägrar erkänna det :-) Sen hämtade jag Fredrik, vi åkte hem till mor och far och fikade, jag hämtade lite kläder. Sen en nödvändig sväng förbi godisaffären och sen till Skänninge. Där lagade vi mat. Eller vi, jag tittade mest på och diskade, hihi :-) Maten blev jättegod!! Wok-grönsaker, nudlar, kyckling etc ihopmojsat. Sen var det melodifestivalen. Har inga direkta åsikter men det är väl hur som helst inget vi behöver skämmas för ute i Europa.

På söndagen gick vi upp och gick och handlade frukost. En maffig baguette med en massa fyllning. Som vi gjorde själva alltså, inget konserverat ihopplock här inte :-) Sen åkte jag till Vadstena, vi hade vår första match. Det var lite spännande. Och jag blev satt på vänsterkanten, och där skulle jag vara hela första halvlek, tyckte Tjappe. Det tyckte inte riktigt jag… Men det funkade fasen!! Nu hade jag iofs inte alltför mycket att göra på min kant, och flera gånger såg jag spelvägar och tänkte att "Där borde jag ha varit…", men inte orkat springa dit. Men jag minns inte när jag spelade en hel halvlek senast, är riktigt stolt över mej själv! Strandell gav oss ledningen, men så fick Mjölby Turabdin en straff som bara domaren såg, precis i slutet så det blev 1-1. Lite snöpligt. Men det kan nog bli bra till sommaren, var riktigt kul att spela! Strålande solsken, vindstilla och en tös med sämre kondition än mej på min kant :-)

På kvällen åkte jag till Skänninge igen, vi gjorde tacos, mums! Tittade på Wallander och sen var det inte mycket mer än läggdags kvar. Och igår morse vaknade jag med denna hiskerliga tandvärk, eller vad man ska kalla det :-( Släpade mej till jobbet tjurig och dan. Vi skulle ha möte med Anne från Team Linus. Och det gick väl skapligt. Vi kom fram till att jag ska testa lite olika yrkesområden för att se vad som funkar och så. Det kan nog bli bra, även om jag helst vill stanna på Wallride. Dagen var seg och jag hade ont, men sen kom jag på att jag kunde testa panodil. Det blev bättre för en stund i alla fall! På kvällen åkte jag och Fredrik ner till mor och far och käkade pizza. Syrran kom hem igår, och det var lite kul! Även om hon mest var sur och tyckte alla andra var sura. En vanlig dag hos Andersson’s typ, haha :-) Sen åkte vi hem och sov.

Till sist kan jag upplysa om att nu är inte Sandra singel längre, sorry världen :-)  Trots att jag gjorde allt för att varna Fredrik om hur jobbig jag kan vara och hur jobbigt det kan bli, så ville han visst ändå ha mej, galningen. Och det är nog den snällaste och raraste kille jag träffat så det är ju bara att köra på. Så nu vet ni det! :-)

Ajöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar