Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 19 april 2008

Smidigt Sverige, åter i träning och pappas födelsedag!

Då har man varit hemma i drygt en vecka och hunnit "landa". Och visst har man det mycket bättre i Sverige än i Egypten. Förutom värmen då… Det är skithäftigt att ha varit där, men det är riktigt skönt att kunna gå till Ica och köpa två liter mjölk, eller till H&M och köpa ett par byxor utan att behöva tjafsa om priset i en kvart och sen ändå fundera till leda på om man blev blåst eller inte. Eller att kunna gå till Mc Donalds och betala sin mat utan att behöva fundera ut hur mycket dricks man ska ge. Så som sagt, vi har det rätt så bra här… Sen kan man ju gå in i ämnet djupare; t.ex. att borgare hatar sjuka och arbetslösa och helst ser "oss" på gatan (så att deras höjdare kan köpa "oss" för en skön stund… …Man undrar ju fan…!), men praktiskt sett så är ju allt rätt smidigt i Sverige.

Och så har man ju blivit ett helt år äldre också. Jag hade en riktigt bra födelsedag! Jag var på jobbet och sen åkte jag och Fredrik hem till mor och far. Fast vi möttes av årets största besvikelse; smörgåstårtan var full med äggskal!!! Jävla pattskalle som gjort den, jag som så länge sett fram mot en god smörgåstårta!!! Och det var inte bara ett litet skal, det må väl vara hänt, näe det krasade i truten på tre av oss som åt!! Kommer ju aldrig kunna äta smörgåstårta avslappnat igen! :-( Och sen mormor som hade en dålig dag och satt och var allmänt pain in the ass, men sånt är man ju ändå lite beredd på. Förutom det var det en bra dag med kanonfina presenter, trevligt sällskap, mycket sprit och en snäll Micke som skjutsade hem oss på kvällen, du är en riktig toppenkompis!!!

I lördags var jag och Fredrik i Norsholm, hos Anna och Jonny och deras katter. Fanns ju fyra små ulliga gulliga bebisar :-) Blev inte ett dugg sugen på smått, inte alls… :-) Vi kollade på tv och käkade pizza, mycket trevligt!

I tisdags tränade jag igen för första gången på typ 3 veckor. Lite segt men det gick bra. Så skönt att få vara på gräs igen, man blir som en ko på grönbete ungefär :-) Fast gräset var rätt högt och blött, tungt att springa i, kändes i hälsenorna. men det är skönt att vara lite nyttig igen :-) Blev lite strul med träningstider, i torsdags fick vi reda på typ tre minuter innan vi skulle åka att träningen började en halvtimme senare, fast vi fått mail på måndagen om att det började 18. Då blev det lite upprörda känslor, varför bara vissa fick information, och så tyckte jag synd om "webmaster"-Karin när inte ens hon fått rätt info. Men tränaren erkände att han missat att upplysa om tiden så vi fick en ursäkt, det kändes väldigt bra, respekten var åter på plats! :-)

Igår fyllde pappa år. Vi var där och käkade gratäng, drack, kollade på hockeyn och pratade skit. Himla skoj! Så nu är familjen klara med födelsedagar, bara syrran kvar i september. Och så Fredrik i augusti såklart, min alldeles egna lilla familj :-)

Idag är det lite halvsegt, skulle helt inte gått ur sängen alls :-( Blev lite ställd när planer ändras abrupt (vilka planer är en överraskning tills vidare, hihi!), så då blir man bara loj och vill inte göra nåt istället. Men måste duscha, känner mej rätt flötig :-) Får väl se vad man ska hitta på i eftermiddag. Var riktigt fint väder när vi vaknade, men nu har solen gått i moln och det ser inte alls trevligt ut ute. Blir väl hemma framför tv’n med chips och en balja dip kanske :-) Är lite sugen på en sväng på krogen ikväll när PM’s spelar, så längesen jag lyssnade på dom!! Men får väl se vad hanen tycker och tänker om det :-)

Ajöken!

Tjoho igen!! Jag lägger in under "Aktuellt" varje gång jag uppdaterar dagboken. Så vet ni det! :-) Det understrukna är en länk, bara att klicka så hamnar ni direkt bland mitt hjärn-virrvarr :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar