Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 8 september 2008

Sovmorgon, kräftskiva och mot div 4!

Fick sovmorgon idag, himla skönt! Väcktes av Fredriks klocka som han snoozar om typ trettielva gånger, men bara han väl släpade sej upp så somnade jag om gott :-) Ska snart in i duschen och sen till Djurnära. Kul att gå och prata med alla djuren, de tjatar inte så pass, hihi :-)

I lördags var det tänkt att jag skulle åka in på Husbyfjöls marknad men det blev inte så. Vädret tillät inte riktigt. Är ju stora gräsytor där, vill inte ens tänka på hur det var… På kvällen var det kräftskiva hos mor och far. Himla trevligt!! Åt och drack och sjöng med hattar och hela köret :-) Men igår morse fick man allt lida för snapsandet… Jag brukar inte bli bakfull, men då jädrar… Sådär att man knappt kunde röra sej utan att må illa. Sen var det premiär för fortsättningskursen i bugg, himla bra kombination :-) Men det gick ganska bra, kul att vara igång igen! Synd att det är dåligt med killar bara. Känns som man inte betalar för att sitta och vänta.

Ikväll ska jag hämta Pernilla när jag slutat, sen ska vi ev åka upp till en som säljer ut "gamla" Oriflame-grejer billigt. Kanske hittar man nåt spännande. Nån duschcréme så man luktar honung eller nåt, haha :-)

Imorrn blir det Wallride, hjälpa till lite. Orkar inte gå hemma. Fast man borde ta en dag nu och göra i ordning ordentligt. Men orka då… Himla tråkig tidsperiod. Regnigt och grått, mitt i skarven med psyk så det dröjer innan jag får prata med nån och så. Sen snart dags att leta ny praktikplats. och det kan väl iofs vara bra eftersom jag vill försöka se så mycket som möjligt och sen bestämma mej för vad jag vill göra. Men vart ska man söka plats liksom… Känns ju som man bör ta vara på den här chansen att kunna vara precis vart man vill.

Kan väl säga att VGIF tuffar på mot division fyra i hög fart :-) Även om det börjar kännas som att jag gjort mitt på planen. Kroppen säger stopp och så. Så länge jag håller igång så funkar det men när jag stannar… Fy fasen efter matcher och så, har ju skitont! Och sen så är det som det är… Jag har inte varit där på typ tre veckor, och ingen har frågat efter mej. Inga ledare, inga lag"kamrater". Så man känner sej ju inte direkt efterlängtad heller, så att säga. Jag åkte ju och kollade på matchen förra söndagen och de flesta hälsade artigt, utom en som inte ens gjorde det. Undrar just vad jag gjort henne egentligen… Den enda som, som vanligt, var snäll och frågade hur det var och så, det var Karin. Jag begär inte att de ska stå och möta ‘en med banderoller och trumpeter, men det känns som att om någon annan i laget bara skulle "försvinna" hastigt och lustigt så skulle personen i alla fall bli efterfrågad. Näe jag funkar inte i grupper, har aldrig gjort, känns som jag aldrig kommer göra, så det är väl lika bra att ge upp projektet. I skolan funkade jag inte, fick inga vänner, fick ta dom som liksom "blev över". I gymnasiet blev det helt annorlunda, har aldrig haft så kul som då! I Boren funkade det inte, fast där var dom ju rent olika istället. Fattar inte vad det är med mej som gör att jag typ blir utfryst vart jag än kommer :-/ Men men, är väl den rollen jag får ta. Och det kunde väl varit värre!

Nu blir det duschen!

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar