Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 20 mars 2009

Försökt massera flattar, gjort underverk med en gamling, stickar och broderar och 1 år med älsklingen!

Känns som det var ett tag sen jag skrev nu. Man tar sej inte tid, och sen händer det inte nåt speciellt heller. Men när jag tittar så är det bara en vecka sen, så än behöver jag inte ha dåligt samvete :-)

Har precis varit i Karlsby och masserat två hundar. Eller försökt massera i alla fall… Två flattar och satan vilken fart det var i dom!! Minsta rörelse, minsta ljud så bara for de upp, skulle leka istället. Jag gjorde så gott jag kunde med de muskler jag nådde. Den ena gick att muta med ett tuggben, då låg han stilla :-) Men men, det är kul att folk nappar på mina annonser i alla fall!

På tal om massagen, jag fick helt klart min dag gjord i måndags… Jag var ju i Vadstena i förra veckan och masserade en stel gammal hund. Jag tycker inte att det blev någon bra behandling, hunden låg i princip under en stol och jag försökte krypa efter. Men jag gjorde så gott jag kunde. Och jag tyckte ju att hon gick lättare i trappen efter behandlingen, men jag tänkte att det var nog mest som jag ville se. Men så ringer hundens matte då härom dagen, alltid lite nervöst när någon ringer så pass tätt efter, men hur som helst, och hon var eld och lågor! Jag hade gjort "underverk" med hunden, hon rörde sej mycket bättre, och bekanta till husse och matte hade reagerat på hur mycket smidigare och piggare hon var. Så hon tackade så hemskt mycket och ville att jag skulle komma snart igen! Då blev jag glad, vill jag lova… :-)

Annars är det lugnt. Ingen hör av sej. Inte veterinären jag ska vara hos, inte handläggaren på arbetsförmedlingen. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Försöker plugga en del. Och det går väl skapligt i alla fall, beror lite på vad jag läser om :-) Vill mest bara ha det där provet gjort nu så jag kan börja fokusera på annat. Jag har stickat klart min andra filt, har börjat brodera nu. Det var längesen sist, har en hel del som ligger och väntar på att bli klart. Frågan är bara vart man gör av allt :-)

I tisdag firade jag och Fredrik ett år tillsammans. Vi var på Matverkstan och åt. Riktigt gott till ett riktigt bra pris! :-) Och så fick jag min efterlängtade dessert också :-) Sen åkte vi hem och tittade på "Mästarnas mästare". Himla bra att Per Elofsson vann, han är en riktigt duktig idrottsman och verkar vara en så mysig och sympatisk människa, haha :-) Men jädrar vad tiden går, vi har redan varit tillsammans ett år! Men man kan ju inte säga annat än att det varit ett händelserikt år :-) Både samboskap och förlovning har vi hunnit med. Men allt känns hur bra som helst, tror det kommer bli många fler år! :-)

Har precis fått reda på att en lärare från gymnasiet gått bort. Det hade gått väldigt fort, hon hade lagt sej frisk på kvällen och sen aldrig vaknat mer :-/ Hon tyckte om mej, jag fick två MVG och ett VG av henne :-) Så visst känns det konstigt. Tankarna går till hennes man som är från Storbritannien, han hade bara henne här.

Vi får se vad det blir i helgen. Har fått lite olika bud. PM’s på Hallen, April Divine på Brygget, Fuddy Duddies på Lyckan. Allt händer precis samtidigt, som vanligt :-) Får se vad det blir, om det blir :-)

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar