Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 13 mars 2009

Hundmassage i rullning, Robert Wells med trio, väntar på post och after work

Hedwig hjälper till att plugga :-)
Har varit i Vadstena och masserat en hund. Världens mysigaste hund och världens härligaste ägare :-) Såna där riktigt go’a pensionärer som gör allt för sin hund, och förstår att det här är bra! Och fasen… Hunden var gammal och ganska överviktig. Den hankade sej ner för trappen när jag kom. När det var klart så gick den före mej ner för trappen, och det gick fasen bättre! Mycket lättare steg! Jag tror inte att jag bara fick för mej det :-) Tack Hanna för du hjälpte mej att annonsera på biblioteket i Vadstena! Men det är visst dags att sätta upp en ny lapp, riv-lapparna var visst slut :-) Så lite konstigt att inte fler hört av sej ändå. Men nu börjar hundmassagen komma lite i rulling i alla fall. Helgen 18-19/4 blir det fullt upp. På lördagen skulle Arken ha nån "Hundens dag" och frågade om jag ville komma och prata om massage. Och givetvis! Och på söndagen är det inofficiell hundutställning här, så då skulle jag också få ha mitt lilla skyffe där folk kan komma och lära sej om hundmassage :-) Och på torsdagen veckan efter där åker jag till Stockholm och skriver prov… :-/ Känns ganska nervöst. Har (faktiskt) satt igång att plugga nu i alla fall :-) Kan väl säga som så att en del grejer har jag bra koll på, andra mindre… :-) Tycker det är himla svårt med musklernas ursprung, fästen och funktioner! Svårt att hålla reda på! Den ena muskeln böjer halsen och lyfter huvudet, den andra böjer halsen och lyfter frambenet, den tredje böjer halsen och sträcker bogleden… INTE lätt att komma ihåg vilken som gör vad! Men men, är väl bara att kämpa på. Har ju fortfarande ganska gott om tid att läsa, tar lite varje dag. Sen får vi se hur mycket som fastnat när jag ska lägga ihop alla delar :-) Känns ungefär som när man skulle ta körkort. Fast detta är typ 20 ggr värre och svårare!

Igår var pappa och jag i Folkets hus och lyssnade på Robert Wells med trio. Pappa fick ju det i julklapp av mej, Fredrik och syrran. Och jag säger bara…..Jaa, vad ska man säga….??….Helt totalt makalöst!!!! Vilka musiker de är, de där grabbarna!! Och en himla bra blandning med allt från klassiska stycken till rock ‘n roll med ett jädra ös!! Igår fick de t.o.m in en rumba och en folkvisa :-) Näe det var riktigt riktigt bra!! Men jag blir så less på alla torra människor! Tycker inte artisterna ska behöva uppmana publiken till att klappa i takt, ställa sej upp osv. Jag hade kunnat stå upp och idiot-digga konserten igenom, men SÅ mycket asperger har jag inte…. :-D Dessutom blev det en supergod middag på Balkan innan konserten. Lövbiff med pommes :-) Supertack käre far, för en jättetrevlig kväll!!

Annars då…? Väntar på att få börja praktisera. Hörde nåt om måndag men vet inte hur det blev. Hoppas min handledare hör av sej igen, jag vill ju inte direkt ringa och tjata, nybliven pappa som han är och allt :-) Men jag vet inte, får ju inte ut så jättemycket av att sitta hemma och sticka filt och titta på gamla "Rederiet"-avsnitt :-) Enda som är bra med att gå hemma är ju att jag har all tid i världen (nästan) att plugga!

Jag går och väntar på en del post. Ljusen från ljuspartyt som jag hade 9/2 har inte kommit än :-/ Försökte få tag i dom på Partylite idag, men man kunde bara lämna ett meddelande. Får hoppas de kommer i nästa vecka. Sen så fick jag ju en betalningspåminnelse från Bamsebiblioteket (jaja….!). Att jag inte betalat en faktura, men jag hade ju inte fått boken!! Så jag ringde och de skulle skicka boken. Men det kom ingen. Men idag kom nästa bok i samlingen. Så jag ringde igen och undrade vart min bok var. Känns ju skitbehagligt att snart fylla 25 och ringa och tjata "Var är min Bamsebok?????"…. :-/ Men men, jag älskar Bamse och står för det, har honom ju t.o.m intatuerad :-) Hur som helst så skulle de skicka boken. Igen.

Helgen blir ganska lugn. Ikväll ska vi faktiskt ner en sväng på After work, se hur livet lever där :-) Imorrn blir det eventuellt massagebehandlingar, får se om Mindy får tag i hon som har hundarna. På söndag blir det två behandlingar i Borensberg. Den ena hundens matte är engagerad i Chihuahua-cirkeln, så där skulle jag också ev vara med på nåt möte och prata lite. Sen så skulle Elliot få följa med, så hennes chihuahua och han kunde få leka lite. Det blir kul! :-)

In i duschen och göra sej i ordning inför kvällen!

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar