Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 4 september 2011

Lugn helg och mitt livs första, men absolut inte sista!, speedway-match!!

Nu har jag inte varit här på ett par dagar igen, men allt är lugnt med mig! :) Det är väl bara det att det inte hänt så jättemycket, dagarna går ändå! Man går och skrotar här hemma och det är inte mycket mer med det!

Syrran och jag var på fotboll igår, såg Österstad - Fågelsta. Spännande värre....eller inte :)
På kvällen satt jag och Fredrik och drack öl och kollade på tv. Även en liten Dooley's bidde det! När Fredrik var i Tyskland köpte han glas med inbyggd alkoholmätare:
Rund botten. Ställer man inte glaset helt rakt så....jaa... :)

Först idag blev det lite äventyr!
Det började med att vi helt enkelt fick för oss att hitta på nåt, det var så fint väder! Gäller att ta vara på dagarna nu! Det blev glass i Borenshult, har inte blivit så mycket i år! Sen ner till mor och far för att pussa lite på jyckarna. Tror även Oskar kommer bli en helskön hund, det känns så! Nu bor ju inte jag med honom men än så länge har jag inte sett några "störande" tendenser, har ju sett valpar som verkligen är födda med damp och måste hållas kort från början för att det ska bli nåt vettigt av dem! Oskar är en glad valp som ska undersöka det mesta med tänderna och som gillar uppmärksamhet! :)
Och Elliot börjar acceptera honom mer och mer, skönt det! Klandrar honom inte, jag skulle också bli galen om en stökig 4-åring kom in här och började röja runt :)

Hur som helst, i tisdags skulle Piraterna mött Dackarna men som så många andra matcher i sommar så regnade den bort och flyttades till idag istället. Jag har varit skitsugen på att gå på speedway länge, har ju aldrig sett speedway live! Sen har det inte riktigt passat, jag har inte haft nån att gå med osv, men denna gång var det extra lockande i och med att Dackarna har förare som t.ex. Fredrik Lindgren, Andreas Jonsson, Rune Holta och Hans Anderson. Och så visade sig att syrran och en kompis till henne skulle gå och då fick jag hänga på!
Och jädrar, varför har jag inte gått på speedway tidigare?? Så jädra kul det var!!! Vi gjorde en vad jag kan tänka mig ganska klassisk miss när vi skulle välja platser att stå på. "Men kolla på den där gräsplätten där i kurvan, där finns det ju plats, dit går vi!". Vi såg skitbra tyckte vi, men så gick första starten... Och kolla tjejerna till vänster, de hade visst varit med förut...
För SATAN vad det dammade och skvätte grus!! Och ibland sved det till rejält nånstans och en "stor" sten kom flygande. Tycker ärligt talat att det är konstigt att man inte hör om några olyckor för jädrar om man skulle få en få en sån sten i ögat, skulle kunna ta riktigt illa!

I pausen bytte vi plats och lyckades komma på en långsida istället. Där såg man mycket bättre och det dammade inte alls lika mycket!

Jag hade fått för mig att live-speedway inte var så mycket att ha men jädrar vad fel jag hade..!! Okej, man får inte se några repriser men man överlever faktiskt ändå... :) Och sen trodde jag att det var svårt att förstå vem som åkte och vem som tillhörde vilket lag, men vad fasen, det finns ju en speaker som upprepar förarna mer än en gång och sen ser man ju faktiskt vilka som har blå eller röd hjälm och vilka som har gul eller vit hjälm :) Och bara ljudet från framför allt starterna, det är ju så håret reser sig på armarna! :)

Och att även kunna se förarna lite "off road", se hur Greg Hancock verkligen är Piraternas "pappa" och klappar om alla i laget och peppar jädrarimig. Eller alla i laget, han klappade fasen om ALLA överhuvudtaget :) Verkligen "grabben hela dan", det där! Och att se hur mekanikerna jobbar, hur de finjusterar när det handlar om SEKUNDER innan start. Näe jag tyckte det var hel-fränt, det var en helt annan upplevelse än att se det på tv!
Ett heat rödflaggas och avbryts p.g.a "ojämn start"
En vanlig syn; Andreas Jonsson kollar bakom sig efter motståndare istället för framför sig :)
Och vi hade dessutom sån tur att det blev en sån där äckligt spännande match som avgjordes i sista heatet! Vi stod fasen och hoppade innan Jonas Davidsson körde in som segrare och Piraterna plockade hem matchen med 47 - 43 :)
Hoppas det kan bli någon eller några fler matcher innan säsongen är slut, nu när man kommit på hur skoj det är! Och nu är det ju dessutom slutspel så spänning kommer det nog inte vara brist på... Men vi får se hur det sammanfaller, har ju faktiskt en Gran Canaria-resa framför mig :)

Nu ska jag duscha bort ungefär två kilo grus och sen krypa ner i sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar