Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 23 augusti 2007

Tatuering #3

I tisdags var det dags för gaddning nr 3. Elliot skulle bli förevigad på min underarm. Kändes riktigt nervöst innan, har hört mycket om just underarmen, att det är knappt man står ut och så. Men man lever ju bara en gång så det var bara att köra på. Konturerna kändes rätt skapligt, och som en tjej i lokalen sa ”Nu börjar du allt se lite nödig ut! :-) ”. Så var det dags för ifyllnaden och skuggorna. Och det gjorde inte ont alls!!! Visst, det kändes lite på en del ställen, men mest var det obehagligt och *drrrrrrr* i armen liksom. Tatueraren var så lätt på handen att jag frågade om inte det där skulle ramla bort i duschen på kvällen, men han sa att det inte var någon fara alls :-) Så efter en timme var mitt lilla husdjur på plats, SÅ fin!!  Undra vad det ska bli nästa gång… :-)

På kvällen var det träning, ny-invigning av A-planen som de jobbat med en längre tid och den var bra faktiskt! Skönt att få vara ute på en riktig fotbollsplan igen!! Hem och duscha och sen iväg till Marcus. Upp vid sex på morgonen och åka hem. Hamnade framför en film i soffan och dröjde givetvis inte länge innan jag sov…

Jag, Anna och Sara åkte och kollade på grabbarnas match mot Mjölby och de tog sin femte raka trepoängare!! Fanns en hel del där som vi borde ta efter :-) Och Sara, än så länge så sitter du faktiskt inte ”mitt bland spelar-fruarna”, så det så, hahaha!!!! Sen hem till Mar…hmm, en kompis, och kolla på Sverige-USA :-) Han somnade i början av andra halvlek, himla trevligt sällskap :-)

Gick upp tidigt idag också, men idag somnade jag inte när jag kom hem. Hade tid hos Ragnhild 8.30, så det var precis lagom att komma hem, duscha, göra sej iordning och sen gå igen. Och jag mådde riktigt bra just nu, kom vi fram till, riktigt skönt att höra! Pratade lite om framtiden; Team LINUS och DBT. Ska bli väldigt spännande att se vad de hittar på.

Sen skulle Elliot och jag på hundkurs. Kändes lite sådär eftersom han var så bångstyrig förra omgången, men han hade faktiskt skärpt till sej!! Han kom på inkallning och så. Fast ju längre tiden gick, ju mer intresserad blev han av de andra hundarna istället. Vi testade lite agility, det var riktigt skoj! Han är så snabb men han fattar inte när han ska stanna så han bara far vidare när det är klart. Får träna på det där :-) Sen var det träning. Gick la skapligt, lite segt. Så kändes det lite i höften också, tycker vi INTE om!! :-( Är spel-lediga i helgen, skönt att ta igen sej lite.

Nu ska jag krypa ner i min nybäddade säng, ska bli SÅ skönt!! Tyvärr ensam, men blir förhoppningsvis ändring på det i helgen… :-)

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar