Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 5 september 2007

Kryssning, Borgen och kramper

Känns som det kan vara läge att uppdatera lite här! :-) Har mått lite bättre nu, har inte samma inspiration att skriva då, tankarna fladdrar inte lika mycket. Men ska uppdatera lite för hängivna läsare!

Har varit på kryssning igen, denna gången med familjen. Det var riktigt kul!! Syrran och jag röjde all night long! :-) Kul att träffa trubadur-Janne igen, lika go’ och bra och lika sjuk dialekt som senast! Sen Arvingarna såklart, alltid en höjdare när de lirar. Framåt småtimmarna blev det disco. Och det var fasen första gången som jag har hört ”Klappa händerna” på ett disco, men roligt var det! :-) Träffade på en gotlänsk kille som nu bodde i Åtvidaberg och jobbade i Falerum, den kombinationen ni! :-) För er som har hängt med här i bloggen så var jag ju givetvis tvungen att fråga om vattnet fortfarande var otjänligt i Falerum :-D Minns tyvärr inte vad han svarade, var inte riktigt nykter… Men vi satt och snackade och kom fram till att livet faktiskt var ganska behagligt just nu, han var nygift, jag hade precis träffat någon etc. Framåt halv fem så rullade Sofia och jag ner till hytten och la oss.

Vad har man gjort mer? Mycket fotboll såklart, både spelat och tittat. Väljer nog att framhålla Vadstenas grabbar som nu har sju raka segrar som nykomlingar i div 5, fattar inte vad Blomsten gjort med de där grabbarna!! Vi själva vi tränar och jobbar på. Är lite ovisst hur det ska bli nästa år för då går ju flicklaget upp och blir seniorlag. Jag hoppas vi ”slipper” dom och att vi kan fortsätta med vårat lag.

I fredags var jag, Lorina och Malin i Borgen i Norrköping på Casanovas. Jättebra som vanligt! Dansade lite faktiskt, hör inte till vardagligheterna. Ibland bara orkar man inte protestera, så får de skylla sej själva :-) Vi träffade ett gäng med överförfriskade ”barn” där också som vi umgicks lite med. Kul att sitta och tjöta lite. Sen på hemvägen, runt 1.30, blev det Max i Linköping för lite nattamat!

Var och firade bröllopsdag i lördags, Marcus föräldrar firade. Väldigt trevligt och jättegod mat!!

Sen på söndag var det match. Jag var riktigt taggad och lyckades faktiskt utföra lite rätt. Sen fick jag jädrig besvärlig hosta, gick av planen och hela bröstet bara snördes ihop. Sen minns jag inte mycket mer. Hade visst fått kramper och fick åka ambulans till sjukhuset. Inte alls retligt då, tur vi inte har så mycket publik på våra matcher. Fasen vet vad jag skulle in dit och göra, det var väl typ som vanligt. Lite EKG och neurologiska tester, sen ligga för observation i två timmar innan jag fick åka hem. Läkaren läste att jag gick EP-utredning så då ansåg väl hon att hon inte behövde anstränga sej nåt vidare värst. Sjukvården i ett nötskal :-)

I måndags skjutsade jag Lorina till tandläkaren i Linköping, sen gjorde vi Ikanohuset. Trevlig dag, som vanligt!

Igår var jag på första mötet med Team Linus. Vi diskuterade hur jag ska komma igång igen. De vill ju väldigt gärna ha mej i deras ”rehabiliteringsstuga” eller på Ekenäs lärcentrum, men bara glöm att jag tänker snickra eller knyppla eller nåt ihop med andra samhällsmissanpassade! Jag ska ut i riktigt arbetslivet bland någorlunda friska människor, om så bara ett par timmar om dagen till att börja med! De lät väldigt bra i alla fall, bara att hoppas att det funkar lika bra som de säger!

Det var väl ungefär det väsentliga som hänt under den här tiden!

Pöss pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar