Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 21 september 2007

GRATTIS syster-yster!!

Jaha, då har man varit på Systemet i utköpande syfte för sista gången…. (Hmm, man kan inte bli arresterad retruaktivt va??) Idag fyller alltså Sofia 20 år! När Marcus slutat jobbet ska vi dit och äta banan- och chokladtårta. Mums! Eller?? Tjaa, man vänjer sej på 20 år… :-) Tur det finns smörgåstårta också!

Vad har hänt annars då? I tisdags, tror jag det var, så var jag slarvig med att titta i kikhålet när det ringde på dörren, så jag fick en lektion om bibeln. Jehovas frågade ut mej om vad jag tyckte om livet. De är fan helt sjuka i huvet de där människorna!! Jag var nära att börja garva flera gånger, men lyckades hålla igen. Jag insåg att dom tror fasen själva på vad dom säger! Ta bara, ”Jorden kommer förvandlas till ett paradis och då vill ju vi ha med just dej i det här paradiset! Det är inte alla som platsar där, ta bara Eva och Adam, de fick chansen men de klarade inte av det för de var lättsinniga, de blev lurade av en orm men det vet ju alla att ormar inte kan prata, utan det var en buktalare, och det var Satan!” ANDAS!! tänkte jag…. Jag fick i alla fall en broschyr och sen gick dom. Alltså i min bransch kallas sånt där hallucinationer och vaneföreställningar, vi låser in folk på isolering, men såna där får gå lösa! Nu har jag absolut inget emot religiösa människor eller så, men jag anser att ska man låta dom vara ifred så ska även dom låta mej vara ifred med min tro. Jag ska inte bli hotad med att ”förintas när världen går under, vilket kommer ske inom kort” etc, om jag inte går på deras hukos-pokus. Det är ju som om jag skulle säga ”Ett ord till om Jesus och jag skjuter dej”, vilket jädra liv det skulle bli!! Tycker alla ska få ha sin egen tro och sina egna tankar.

I onsdags gjorde jag inte så mycket. Var på stan med mor och far, käkade på Burger King. Skulle träffat Therése också, men det blev så sent så vi sköt upp det.

Igår städade jag. Faktiskt :-) Fick ett litet ryck, måste ju göras ibland :-) Sen var det hundkurs. Och igår var det riktigt roligt! Vi tränade inkallning, men glöm att Elliot kom till mej, nej då. Istället håller han på att välta pappa som står på knä och tar kort. Hmmmm…. Jag älskade också min morfar men….. :-D Sen var det hinderbana och det är ju så kul!! Fast denna var i skogen, lite knivigt bland rötter och så, och sen hålla ordning på en dampig chihuahua mellan hindren. Men det gick bra, även Elliot tycker det är roligt! :-) Sen var det träning. Skönt att få springa av sej. Kände inte ett dugg i bröstet förrän armhävningarna. men det funkade ändå. Nästa vecka blir det tidigare träning, börjar bli så jädra mörkt nu, inget vidare att spela då, känns livsfarligt ju :-)

Nu ska jag städa det sista, sen träffa Ragnhild. Det var längesen nu, ska bli skönt att tjöta av sej lite.

Ajöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar