Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 24 december 2008

Snö på julafton, morgonpigg och Djurnära har stängt

Julaftons morgon. Det blev jul i år också :-) Ligger i sängen, dricker glögg, äter saffransbullar med mandelmassa, lyssnar på julmusik. Och det har faktiskt kommit lite snö under natten och just nu så snöar det. Jag som gått och sagt att en vit jul har vi sett för sista gången här. Fast det är bara pyttelite och vi får väl se hur länge den ligger kvar. Var riktigt skönt att vakna tidigt idag, har ju lite att stå i. Åka och handla julblomma till Fredriks föräldrar, jag riktigt längtar… Vi är nog inte ensamma om att handla blommor idag. Fast de brukar vara riktigt effektiva på M-blommor. Sen blir det lunch i Skänninge och sen middag i Motala. Sen kanske man ska ta och äta lite också…. Kommer ju rulla! Hoppas mormor är på bra humör också, det blir så mycket roligare då! Mormor har två lägen; på eller av. Ska försöka muta henne lite med likör och ostbågar. Låg och pratade med Fredrik igår om "riktiga" jular. Då man vaknade och tomten hade lämnat en present vid fotänden, som man roade sej med tills dess att det var dags att hoppa i tomtedräkten och åka till mormor och morfar. Rakt in i hallen stod morfar med sin filmkamera och vrålade "Goooooood Juuuuuul!!!!". Sen åt vi, mormor härsade runt och var orolig för att maten inte skulle räcka, vi tittade på Kalle och sen kom tomten. Värsta ögonblicket på hela året, fan vad jag hatade tomten!!! Höll på att skita ner mej ju :-/ Och morsan skulle tvinga ‘en att öppna dörren för tomten… Har respekt för utklädda personer än idag faktiskt.

Jaja, tillbaka till julafton. Vi lekte med våra presenter, tittade på sista avsnittet av julkalendern, satt i fönstret och tittade ut över hela Charlottenborg. Garvade åt bilarna som inte kom upp för långa backen som gick utanför. På den tiden var det nämligen snö, och ordentligt också! Det var grejer det! Saknar morfar och hans fixande och donande inför julen. Men nu är det andra tider, och dessa jular kan allt vara riktigt mysiga också! Vi hade kareoke-kväll förra året som varade fram till halv fyra på morgonen :-) I år har vi fixat Sing Star så det lär väl hålla oss vakna :-)

Och så har en 14-årig epok gått i graven. Djurnära Fritid har slagit igen portarna. Igår var allra sista dagen. De flesta kunder är riktigt trevliga, tycker det är så synd att vi ska stänga osv. Men sen finns de som bara är bra på att höja en’s blodtryck… Med stängning följer utförsäljning. Men för en del blir det aldrig tillräckligt. Igår fick jag närapå en utskällning för att vi "BARA hade 30% rea (på just det HON ville ha, annars har vi haft ordentlig rea!) samma dag som vi stänger"… Då var det riktigt svårt att vara trevlig! Fast lite näbbig var jag faktiskt, det måste man få vara :-) Näe bara för att det är utförsäljning så förväntar sej en del att man i princip skänker bort grejerna, fattar inte vad det är med folk. Liksom okej om man kanske vill pruta ner en hundbädd för 700, men igår fick jag lägga tillbaka ett paket godis för 29:- som en kund inte skulle ha när det inte var rea. Och tjafsa om matskålar som kostar 20:- ordinarie pris. En del är riktigt intressanta! Men som sagt, de allra flesta har varit jättegulliga och trevliga! Så TACK Marie för den här tiden! Tack för att jag fått vara hos dej, tack för att jag haft en trevlig arbetsplats att gå till, tack för ansvaret jag har fått, tack för allt!! Kan ju hoppas att vi ses nån annanstans nån annan gång :-)

Om man skulle gå upp och börja göra lite julafton då. Usch, vad ska man ha på sej då?? Väger ju typ 20 kg mer än förra julen, de förbaskade sambokilona :-) Men va fan, det får vara tillsvidare. Jag har nån som älskar mej ändå! :-) Första julen med min älskling,  känns hur bra som helst!

Ha nu en riktigt God Jul, alla läsare! (Igår hade ingen varit inne här…). Ät mycket mat, drick mycket gott, njut av tillvaron och ha riktigt mysigt med era nära och kära! Och för helvete, rå om varandra i trafiken!

Jul-ajöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar