Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 22 januari 2009

Hundmassage, dåligt humör, fortsätta sticka filt och bugg

Då var det lugnt. Sitter och lyssnar på Takida och Sarek. Kom inte och säg att jag inte har bred musiksmak… :-) Jag har gjort två massagebehandlingar idag. Träffade två underbara whippet idag, de är så duktiga och mysiga! Tror det gick bra, ögonen stod nästan i kors på dom när jag var klar :-) Ska spåna på en riktigt tjusig annons som jag kan sätta upp runt om i typ hela stan :-) Längtar jättemycket efter nästa kurs nu, jag åker 19/2. Det blir säkert skitjobbiga kvällar igen, men jag vill verkligen lära mej detta!!

Annars knallar det på. Humöret är sådär. Det stämmer inte riktigt, har ont i skallen jämt, magen funkar inte, är oftast riktigt sur. Snälla psyk, hör av er!!! Blev väldigt jobbigt när jag fick börja om från början igen. Och så börjar det ju bli dags att ta tag i att starta eget. Men svårt när jag inte vet om jag kommer vara klar till sommaren. Och sen vet jag ju att jag inte kan leva på enbart hundmassage, måste ha i alla fall en tjänst på 50%, och vart hittar man det idag…?? Jag ska ha praktik nu fram till maj, men bara att hitta en praktikplats… Inte så lätt alls! Ska till Per-Åke på måndag, han brukar vara bra på att lösa mina problem :-)

Jag stickar på min filt. Den börjar bli stor nu, men det blev nåt fel precis i början, så den är böglig i botten. Och alla som känner mej vet att en sån grej kan jag reta ihjäl mej på… Men våran kattunge ska få ha denna filt och hon lär väl riva och smutsa ner, så det gör nog inte så mycket. Men ändå!! När denna är färdig ska jag beställa mer garn och göra en filt till. Och då ska jag vara noga med att botten inte blir böglig :-) Det är ett riktigt roligt mönster att sticka och det blir riktigt snyggt! Fast mina fingrar börjar säga ifrån lite. Och pet-tummen har jag knappt nån känsel i, det bara sticker i den :-)

På måndag börjar buggen, blir skönt att snurra lite igen! Tyvärr hade jag missat det så jag la ljuspartyt på en måndag :-/ Men vi får se, jag kanske hinner med att bugga en stund i alla fall. Tycker det är roligare på kursen än att vara ute! Vi kör fler turer, man lär känna grabbarna, vet vad dom går för, och man slipper FOXTROT!!!!

Nähe, lyssna på musik och sticka vidare…

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar