Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 30 januari 2009

Vi har köpt katt, en dag på Wallride, ny stickning och ord kan såra…

Sitter på Wallride idag. Det är riktigt lugnt, så jag har haft tid att jobba ordentligt med hemsidan. Vårt tillskott har fått en egen sida, jag har fixat lite med länkar och så. Kollat över det hela lite :-) Och då ska ju givetvis dagboken uppdateras också!

Igår köpte vi katt. Vi fick papper på att lilla Blanche, eller Hedvwig som vi tänkt kalla henne, är vår. Vi var hos Annika och Jerker, skrev på papper, fick med oss en massa kattunge-saker hem. Så imorrn är det utställning i Örebro, där vi givetvis hoppas att det ska gå jättebra, sen tar vi med oss henne hem :-) Ska bli så mysigt med ett djur i hemmet igen!! Sen hoppas jag lite på att hon ska gå bra på utställning. Vore så kul med en katt som har chans att komma nånstans, inte bara åka 30 mil, sätta upp katten på domarbordet i 4 minuter, ta tillbaka katten och sen bara vänta på att få åka de där 30 milen hem igen. Så det vore jättekul om det kunde bli något på den fronten! Kattutställningar är riktigt roliga, men blir väldigt långdragna om det inte går så bra för katten.

Sen så har jag funderat, jag undrar hur många jag kommer göra mej osams med på grund av denna katt… Jag har redan varit på god väg när det gäller Elliot. Grejen är den att den här katten har ett väldigt speciellt utseende, men jag anser inte att man har rätt att säga "Fan vad ful hon är!!", "Hej lilla alien!" osv, ni fattar. Den här katten är min och Fredriks egendom. Man går vanligtvis inte fram till någon och säger "Vilken ful tröja du har!", "Du ser skitdum ut i de där glasögonen!", "Den där bilen ser skitbögig ut!", för att inte tala om folks ungar, som verkligen kan se ut som något från Saturnus, men man biter sej i läppen och säger inget om grisnäsan, fladderöronen, dregeltömmarna som bara hänger. Så vad ger folk rätt att tala illa om vår katt?? Säger någon något, så ger jag igen, det bara är så. Jag kan lätt kommentera andras egendom om det bara är det. Tycker man illa om vår katt så är det bättre att hålla käften. Någon sa "Jaa, man kanske vänjer sej…". Och jaa, det har vi gjort, för längesen!! Vi begär inte att alla ska tycka att hon är jättesöt, men vi tycker hon är underbar och älskar henne! Som jag sa så har det varit samma tendens med Elliot. Han har blivit kallad marsvin, fladdermus och allt vad det är. Men det är inte så jävla svårt att se att det är en hund… Men så ska folk göra sej "roliga"… Jag kallar inte någon "Miss Piggy", "fetto", "putröven", "Helikoptern" etc., hur slående likheten än är. Inte så personen hör i alla fall… Och sen tar inte jag att folk som aldrig haft en tanke på att hälsa på oss förut, nu helt plötsligt ska besöka för att vi skaffat kattunge, men kanske enbart påpeka hur ful hon är, hur konstig hon ser ut. Men så finns det givetvis folk som på allvar är intresserade av henne och de är hjärtligt välkomna! :-) Det var bara lite tankar från mej, om att man kanske bör tänka sej för vad man säger. Det kan faktiskt såra…

Så har jag fått hem mer garn så jag kan sticka igen :-) Försöker att inte få den här filten lika knepig som den andra, men det är svårt, fattar inte riktigt hur jag ska göra :-/ Lägger upp maskorna hur löst som helst, men ändå blir det "bögligt". Sen så har jag hittat en riktigt guldgruva… Ett gäng gamla säsonger av "Rederiet". Och det är ju helt underbart att se!! :-)

Näe, nu hoppas jag att Fredrik kommer med mat snart. Ska sitta här till kl 18, sen blir det hem och ta det lugnt. Tidigt imorrn bär det av till Örebro. Och när vi kommer hem igen så är vi tre… :-)

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar