Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 1 februari 2009

Hedwig är hemma, utställningsbesvikelse och wraps

Då är hon äntligen hemma!! Vår lilla Hedwig. Och hon är helt fantastisk! Nyfiken, lekfull, sprallig. På gott och ont, man får ju inte ha något ifred. Hon lyckades stänga av nätverket på min dator, hon tuggade av tråden när jag stickade. Hon kliver omkring överallt. Så om det helt dyker konstiga ordkombinationer så är det alltså inte jag som drabbats av plötslig dyslexi… :-) Igår när vi kom hem så gick hon på upptäcksfärd och skulle undersöka allt. Hon klättrade i sina klösträd  så man fick andan i halsen här :-) Hon somnade hos Fredrik under täcket, efter en stund vaknade hon och ville leka, så hon kom över till mej, vi lekte lite med en snodd och sen sov hon igen.

Utställningen i Örebro gick inte riktigt som jag hoppats på. Kullen blev bara trea av fyra. Individuellt så fick hon stryk av sin mycket större och kraftigare syster. Sen så har hon något på örat som ingen tänkt på tidigare. Lite brosk eller nåt, men det störde domarna väldigt. Men vi får väl se, ska absolut ställa ut henne fler gånger! När jag var där så kände jag hur trött jag är på ragdoll och det folket. All preparering, inpackning, badning, föning, borstning. Och folket… Mycket få som man träffat förr och rent av pratat med hälsar nu. Men men, de får väl hållas. Träffade Anna och Bitte i alla fall, och de är alltid glada och trevliga! Prepareringen av sphynx är ju himelsk. Man badar dom och klipper klor, sen precis innan de ska upp så torkar man av med en våtservett bara :-) Så det blir förhoppningsvis fler gånger! Vet ju sen förut hur extremt olika domarna dömer. Sen vill jag ju gärna att Oliver ska få sina fyra sista cert till Grand Internationell Premier, så jag får väl fortsätta ett tag till med ragdollpreparering :-)

Imorrn har jag en behandling kl 12, sen lovade jag att hjälpa Marie ute på Djurnära. Jag har tre behandlingar på "nya" hundar nästa vecka, jättekul!! Börjar få ihop lite behandlingar nu, men jag vill gärna gå vidare, lära mej mera. Gå in mer på djupet hur man ska göra och så, med kunskapen jag har nu kommer jag inte mycket längre. Sen känns det (tyvärr) som om jag snart vill ha reda på om detta är min grej eller om jag ska söka mej vidare i livet.

Blev en riktig lat-dag idag. Har riktigt god lust att åka till Godishuset och shoppa, sen ikväll blir det wraps. Fredrik gör så jädra gott med kyckling, creme fraishe, tacokrydda och riven ost. Känns bra att bo ihop med en mästerkock :-)

Ajöken

Måååånga katter på utställningen!Blanche och Bea blir bedömda
Hela gänget! Big, Bea, Blanche, Bell och Bianca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar