Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 28 februari 2009

Scotts & Larz-Kristerz i Parken, massage-svacka och bokrea

En jättefin lördagmorgon, får man väl kalla det, klockan är 10 :-) Min namnsdag för övrigt, så har jag sagt det också :-) Igår var det dags för Parken. Hade ju vunnit biljetter till Scotts och Larz-Kristerz! Hade ju vunnit lite V.I.P, vi skulle få träffa banden och så. Men som vanligt så kan ju inget vara bra, vet inte vilka som är störst hönshjärnor i detta fall, Folkets park eller Motala tidning. Han som ringde mej från tidningen och sa att jag vunnit sa att vi skulle vara på plats 19.15-19.30 för det skulle bli mycket folk och för att vi skulle få träffa banden innan. Så Marie och jag var på plats strax innan 19.15. Dörrarna var låsta, men det rörde sej inne i foajén. Fick ögonkontakt med en gubbe, viftade med mitt Motala-tidning-kuvert, men han bara låtsades som han inte såg :-/ Då fick Marie en snilleblixt och testade dörrarna bredvid. Och det var ju bara att gå rätt in, hihi :-) Vi frågade vart vi skulle ta vägen, men då hade de inte en aning… Att de lottat ut biljetter visste de, men inte vad vi gjorde där så tidigt eller så. Vi skulle hänga in jackorna, men då hade de givetvis ingen växel. Så det blev hönsgård, nån skulle leta växel, nån skulle ta reda på vad vi gjorde där… Mitt i allt kommer en herre och börjar tjata om att han ska äta, så på nåt sätt blandar de ihop oss, börjar för en stund prata om att även vi ska äta. Efter ett tag kommer bossen, Mister Thorén, och gör jävligt klart för oss att nån mat har vi då inte vunnit!! Han har precis som alla andra, inte en aning om nåt, men nån mat ingår inte!! Denna karl kan man för övrigt undra vad han gör på plats, går ju bara runt och tror han är märkvärdig. Vi skulle försöka ta reda på vad som gällde, men så fort han såg nåt roligare så bara störtade han iväg och skulle hälsa och ta i hand osv. Någon lyckades ta reda på att banden fått information om att de skulle träffa oss kl 20. De bad så hemskt mycket om ursäkt, men det var (såklart) Motala tidning som gjort fel. Vi fick stå i ett hörn och vänta tills klockan blev 20. Kom fram två kvinnor som också vunnit. Vi stod och pratade en stund. Strax efter 20 kommer Scotts och Larz-Kristerz nerfarande för trappen med gitarr och dragspel i högsta hugg. De sjöng och tjoade och minglande. Och det märktes väl att de ena är lite mer show- och teaterapor än de andra. Larz-Kristerz hade inga problem att tjoa runt, medan Scotts såg ut att inte ha en aning om vad de skulle göra. Scotts-Henrik gick förbi oss och sa typ "Hej hej…..Eh…Och bilen går bra…?" :-) När de tjoat runt ett tag så blev det ett litet tåg upp till övervåningen och så fortsatte de spela en stund där. Var jättemörkt i det rummet, bara lite lite ljus från taket, så att ta kort var ju lögn. Fick EN bild, man får typ gissa sej till vem som är vem, hihi :-) Sen kom alla fram på rad och tog i hand, sen så gick dom. Kan väl inte tycka att det var att "träffa banden"… Sen blev jag skapligt full i garv när jag läste Motala tidning i morse. Där stod ord som "Fansen fick träffa sina idoler! Drömmar gick i uppfyllelse!" osv. Tjena…

Annars var det en trevlig kväll! Extremt med folk, men det visste jag ju. Jag valde att inte dansa i trängseln, fyllan och villan, stod bara och lyssnade på musiken. Att se och höra Larz-Kristerz var som att gå typ 30-40 år tillbaka i tiden :-) Gamla härliga hits som "Regniga natt", "Papaya coconut", "Kärlekens hus", gamla Flamingo-hits osv. Scotts var som att se ett vanligt dansband idag. Hade de inte haft Henrik så hade de inte varit nåt speciellt alls. Men men, alltid kul att lyssna på lite live-musik och så! :-)  Kul att vinna biljetter i alla fall!

Ikväll blir det utgång också. PM’s på Nöjeshallen, hoppas på drag där! Men det brukar grabbarna vara rätt bra på ordna :-) Blir lite partaj här först, sen ner på stan :-)

Idag har jag en massagebehandling kl 14. Har kommit in i mörka tankar om massagen för jag vet inte vilken gång i ordningen :-/ Men men, är ju dumt att ge upp nu. Har anmält mej till Steg 2 i slutet av april, så snart ska jag börja plugga teori. Teorin är jag inte alls nervös för, det går att plugga in. Men det praktiska. Med inte vad jag ska känna efter :-/ De säger ju att det kommer, får hoppas på det. Men jag är lite för ivrig för det, vill känna att jag kommer nånstans, att jag i alla fall är på väg åt rätt håll. Men det är väl bara att kämpa på. Fick en bok från Amazon igår som jag beställt. "Dog anatomy, a coloring atlas". Låter väl skitspännande!! :-) Den verkar helt okej, hoppas jag får mycket nytta av den!

På tal om böcker så pågår ju bokrean för fullt. Investerade i lite böcker både på stan och på Ica Maxi. Christer Fuglesang har ju gjort en ny bok, "Från Sputnik till Mars", har jag för mej att den hette. Rymdhistorien från….jaa från Sputnik till dagens försök att erövra Mars :-) Dessutom skriver han om sin egen rymdresa, har riktigt hisnande bilder med och så. Den var jag tvungen att köpa! :-) Sen en stor läkarbok, en bok om djur, musikböcker, så nu vet jag precis vad jag vill ha i födelsedagspresent… :-) Och slutligen ett par skönlitterära böcker. Får hoppas att det är nåt att ha!

Nu ska Hedwig få frukost!

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar