Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 18 februari 2009

Dan före dan, mer annonsering, födelsedagspresent till Marie och katten jagar stickor

Lite dan före dan här nu… Imorrn så här dags sitter jag (förhoppningsvis!) i kurslokalen på Väsby Gård igen. Känns lite spännande! Jag hoppas verkligen att jag kommer att komma vidare i min utbildning, att inte allt bara blir mer snurrigt. De senaste dagarna har jag haft lite de här känslorna att Vad fan håller jag på med egentligen?? Tror jag verkligen att detta kommer funka?? Men sen kom jag på att när jag var på "Starta eget"-kurs så sa de att just de här känslorna kommer att dyka upp ganska många gånger. Fast jag vet inte om det handlar om riktigt samma sak. För mej är det ju att folk inte vill ställa upp och hjälpa till att förse mej med hundar. Av kanske 30 utdelade visitkort på Djurnära så svarade 2. Jag satte in annons i Mjölby brukshundsklubbs tidning; ett svar. Annons i Motala brukshundsklubbs tidning; noll svar… Kan ju inte påstå att folk är måna om att hjälpa till. Okej att man kanske inte är helt på det klara med vad hundmassage innebär, men eftersom jag skrivit i annonsen att jag går och utbildar mej till hundmassör, så borde man väl fatta att det är lite mer än bara "klappa hunden"?? Efter lite annonsering så i princip väntade jag samtal i helgen, men inget… Idag ska jag ut till Bråstorp och sätta upp annons på Ica Maxi och på Arken. Det känns knepigt att det inte hänger på mej om jag ska nå det här eller inte. Eller det gör det ju, men vill inte folk hjälpa till med att låna ut sina hundar så kommer jag inte nå upp till 80 behandlingar, oavsett hur duktig jag är i övrigt. Diplomeringen kräver 80 övningsbehandlingar! Så vi får väl se hur det går… Behöver väl inte ens säga att tankarna om att, får jag inga hundar nu när det kostar 50:-, hur ska jag då få hundar när det kostar 350:-…? Men men, jag får göra så gott jag kan och hoppas på det bästa! En stor eloge till er vars hundar jag fått låna!!!

Kan väl inte påstå att jag har direkt resfeber. Fattar liksom inte att jag ska åka. Jag packade det mesta igår, så jag kan koncentrera mej på allt annat idag. Annonsering, som sagt, få ordning på bilen; tanka, kolla olja, luft osv. Sen ska jag ut till Djurnära och hjälpa Marie. Idag ska vi försöka få bort reklamen från rutorna, så det blir till att klä sej varmt! :-)

På tal om Marie så fyller hon år snart, så hon fick en liten födelsedagspresent av mej igår :-) Jag brukar inte delta i tävlingar sådär, men i Motala tidning så skulle man svara på vem som var programledare för "Dansbandskampen" och så kunde man vinna två biljetter till Scotts och Larz-Kristerz när de spelar i Parken här 27/2. Jag sms’ade in svaret, och tror ni inte att jag gick och vann…!! Fick telefonsamtal i måndags när jag satt i bilen på väg hem från Linköping. Och Marie och jag har pratat mycket om Scotts och så, så när inte Fredrik ville följa med så var det rätt givet att fråga henne :-) Men fy fan vad folk det kommer bli!! Biljetterna är slutsålda redan. Inte riktigt idealiskt för Sandra, men men, bara att gå och se glad ut :-) Biljetterna är ändå värda 200:- styck, så det var en riktigt fin vinst! Dessutom så får vi komma backstage och hälsa på grabbarna. Blir intressant, jag har inte en aning om vem som är vem :-) Är inte ett dugg intresserad av fotografier och autografer. Men man får väl spela med lite :-)

Blev så jädra sugen på skorpor, ska försöka sätta i mej några stycken utan att Hedwig slickar i smöret, tuggar på osten osv. Försökte sticka lite förut, men det är ju lögn… Hon jagar stickorna, biter i dom, biter i tråden. Jag får passa på när jag är på Wallride :-) Och sen i helgen då. Hoppas inte Elliot är lika kåt på stickorna som Hedwig :-) Har laddat upp med stickning, "Härskarringen"-boken och 3 säsonger av "Rederiet" i datorn, ifall jag skulle få tråkigt… :-)

Nu ska jag klä på mej och göra lite dag! Hör förhoppningsvis av mej från Stockholm!

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar