Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 7 januari 2009

Permanent, Brunnsparken, shopping, blödning i ögat och psyket

I lördags var Anna här. Vi testade att permanenta mitt raka tunna tråkiga hår. Och det blev….intressant :-) Lite halvkrångligt att få reda på, men volym fick jag ju i alla fall :-) Sen på kvällen var jag ute och rörde på benen igen. Jag, Ramona och Marie var i Brunnsparken i Örebro och dansade till Wahlströms. Mitt öga var ännu inte helt okej, så jag dansade inte så jättemycket. Jobbigt när man inte ser ordentligt. Men jag tycker faktiskt att buggkursen är så mycket roligare. Man kan göra fler turer, killen vet precis vad jag kan och vise versa. Och då slipper man dessutom foxtroten… Fattar inte vad ben man har att hålla reda på helt plötsligt!! Men i det stora hela var det en trevlig kväll, bra musik, mycket folk. Var väl hemma runt två, studsade in i duschen och sen sängen.

Blev sovmorgon i måndags. Var ju uppe och natt-suddade. (Se senaste dagboksinlägg). Vaknade väl vid två. Hann inte mer att gå upp och vakna till så var det dags att åka till Annika och Jerker och hälsa på vår lilla prinsessa. Och vad dom hade vuxit!! Undrar just vad det är vi ska få hem… :-) Men det är spännande, saknar verkligen djur nu!

I måndags blev det vad vi missade innan jul, göra köttbullar :-) Och det gick bra! Tycker jag rullade riktigt fint, en del blev lite stora bara! Och Fredrik var så duktig att steka! :-) Så middagen sen bestod av snabbmakaroner och hemmagjorda köttbullar. Släng dej i väggen, Mamma Scan :-) Blev inte mycket mera den dagen, det var hårt att göra köttbullar!

I tisdags gjorde vi en liten shopping-turné. Jysk hade billiga fleecefiltar så vi köpte en åt vår lilla katt. Bra att ha bl.a. i transportburen. Sen blev det lite bra-att-ha-grejer. Värmeljus, ett anteckningsblock till min hundmassage, gardiner, mat på Maxi. Skönt att komma ut och se världen lite :-) Sen blev det storstädning hemma. Behövdes verkligen! Vi tog ner julsaker, kastade upp en massa på vinden. Så efter 5 månader börjar det bli riktigt mysigt här, hihi :-) Efter städningen belönade vi oss med lite vin, ost och kex.

Idag var jag på psyk. Jag sa som det var, 2009 har börjat helvetiskt. Hjärnan går på högvarv och jag blir galen snart! Men nu ska jag äntligen få en samtalskontakt! Och det blir Malin, som gjort utredningen nu, jättebra!!!! Hon är kanon på alla sätt, fast hon gillar att retas, försöka få mej att tänka i andra banor osv. Inte alltid så lätt när man är så insnöad på sitt eget. Men det blir nog bra! Jag tog upp vad jag vill jobba med, och hon pratade lite om vad hon ville att vi skulle jobba med. Så det känns som det finns en framtid nu! De lyssnar på mej och jag lyssnar då på dom. Känns riktigt bra! Undra vad som ska förstöra den här gången… :-/

Sen blev det hem och ringa vårdcentralen. Mitt öga mår inte bra. Nu har svullnaden lagt sej helt, men nu har jag fått en blödning i ögat. Ser jättemysigt ut… Och så ser jag väldigt suddigt. Är väl blödningen som trycker på synnerven. Men vårdcentralen kunde inte ta emot fler samtal idag. Testade att ringa sjukvårdsupplysningen istället. Hon tyckte jag skulle ringa efter 16.30 för att få en jourtid så att de kunde kolla på det. Blödningen var ingen fara, men att jag inte ser var värre. Så det var bara att vänta. Jag åkte ut till Djurnära och hjälpte Marie att städa. Sen kom pappa med Mc Donalds-mat till oss, så snällt! Vi gav upp strax innan 16.30. Jag kom hem och då var svärmor och svärfar här på fika. Jag ringde sjukvårdsupplysningen igen och fick sitta i kö i 16 minuter. Så svarade en skånska att det inte var nåt att göra nåt åt, ville jag absolut att en läkare skulle titta på det så skulle jag ringa vårdcentralen imorrn… Man kanske skulle söka jobb som telefonist där, verkar inte så värst omständigt…

Imorrn har jag två massagebehandlingar. Får plugga på lite, var längesen jag gjorde det där nu ju. Två whippet ska jag träffa. Ska bli spännande,de har ju inte så mycket päls så förhoppningsvis ser man musklerna ganska väl. Sen ringde en tjej från Mjölby igår, som hade sett min annons i Mjölby brukshundsklubbs klubbtidning. Det var jättekul!! Så dit ska jag på måndag! Hoppas bara på att flera hör av sej!

Nu blir det köttfärssås som min älskling har gjort! Han är så duktig!!

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar