Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 3 januari 2012

Lekt gnällspik, shoppat inredning och parkerat "fel"

Det tar sig, som gubben sa när skithuset brann! Nu är kartongen som jag använde som databord körd till lägenheten så nu får jag sitta i sängen istället. Fast har en annan, ännu tom, kartong som "bord" :) Man måste ha fantasi..!

Började dagen med att knalla in på Bovärdskontoret och klaga lite. Fast sen beror det ju lite på HUR man klagar, jag kan ju säga att jag lärt mig en del under mina perioder i butik. Fläcken i sovrummet la jag fram ungefär "Han som visade lägenheten sa 'Det måste vi göra något åt!' så jag bara undrar om ni tänkt göra det, kan ju vara bra att veta innan jag släpar in möbler och snickrar ihop sängstomme och så!". Då skulle hon titta vad det stod i besiktningsprotokollet... Tror ni hon hittade något..? Icke. Ordning värre på torpet där! Men hon skulle skicka upp en nisse och titta hur det ser ut, sen skulle han även se vad han kunde göra åt röklukten på balkongen. Det fanns nån form av luftrenare som man brukar använda inomhus, men det var inte säkert att den skulle funka på balkongen. Men vi får väl se! De verkar vettiga i alla fall, nu återstår bara att se om nåt verkligen händer också...

Igår kväll fastnade jag på lite inredningsbutikers hemsidor. Sånt där exklusivt som Ikea, Rusta och Jysk (eller "Järsker" som det heter här nu efter att min morfar inte riktigt uppfattat namnet rätt :) ♥). Fick ju lite presentkort i julklapp så de måste man ju bränna upp :) Behöver ju inte vänta in i det längsta jämt! Och efter bara en dag i lägenheten så visste jag ganska bra vad jag behövde. Gardiner till vardagsrummet, t.ex. Ungefär hela ena väggen består av fönster så det är alltså 3,6 m fönster som behöver gardiner. Då hade Jysk bra lite grövre panelgardiner som de sålde styckvis.
Så tre såna blev det. 
Och sen matchande kuddfodral såklart, man är väl medveten! :) 
Och en gosig filt till soffan i samma färg (vilket inte framgår av bilderna..).

Bilderna kommer från Jysk's hemsida och är länkade dit. Mycket rea nu så hoppa gärna in och ta en titt!

Känns som vardagsrummet kan bli riktigt bra när det blir färdigt!! Väntar bara på soffan också men den kommer förhoppningsvis på torsdag eller fredag!

Sen vet jag inte om nån minns men när jag var på Hundia i våras så hade vi en fotograf på besök en gång. Han tog sig an Elliot och det blev riktigt bra resultat! Jag köpte fyra bilder. Men de hade så muppiga mått - 15x23 cm - antagligen för man ska köpa deras egna ramar. Jag har rotat runt lite och tänkte nöja mig med 20x26-ramar från Ikea. Sen såg jag att Gallerix hade 18x24-ramar. Lite bättre, men lite dyrare än vad som funkar för mig just nu. Men ibland har man tur, Jysk hade också 18x24, men nedsatta så jag fick fyra för vad ungefär en på Gallerix skulle kosta!

Sen skjutsade jag Fredrik till jobbet och åkte tillbaka till lägenheten. Plockade upp lite i köksskåp och så. Kan inte göra så jättemycket innan de större möblerna kommer på plats.
Sen körde vi en vända till ikväll också, det var ju sånt jädra väder!! Snöblandat regn och smått storm. Skitskoj att bära på kartonger och möbler... Och halt som själva fan blir det i trapphuset. Men lite fick vi gjort i alla fall!

I morse fick jag ännu en påminnelse om varför jag flyttar härifrån; parkeringsböter... Antalet såna som jag fått här har nog fasen gått upp till tvåsiffrigt nu. Och det känns så förbannat onödigt!! Inte från min sida, det finns ju ingenstans att ställa bilen när parkeringen är full, jag kan ju inte gärna trolla bort den! Eller ska jag ställa den nere i stan nånstans, vem tar ansvar för den då?? Näe, jag tänkte väl det... Men bilen står utmed trottoarkanten på en väg där ungefär ingen åker och definitivt inte på nätterna/mornarna, och man står inte i vägen för någon på något sätt. Men nix, nåt jävla tallbarr hade väl tråkigt en dag och bestämde att där får man INTE stå!! Jag undrar vad slapp-fisorna ens gör så här avsides, borde de inte hålla till nere i stan där bilar verkligen parkerar som arslen, blockerar infarter, lastzoner, handikappparkeringar och fan vet allt. Har försökt att inte stå där nu men finns det ingen plats så som sagt, vad gör man?? Ibland går det, ibland går det inte. Idag gick det inte. Men nu är det förhoppningsvis sista gången! På nya stället finns hur mycket parkeringsplatser som helst, ska mycket till för att man ska få gå nån längre sträcka där! Å andra sidan så bränner de ju upp bilar istället men det är mer på "andra sidan" av området. Där jag bor ser man julbelysning på balkongerna, på andra sidan är det jätttelika parabolantenner.
Testa den varianten kanske...

Tänkte jag skulle se en film eller nåt nu när jag har datorn i sovrummet, men då är alla dvd'er såklart i nya lägenheten... Och jag har ju mobilen som modem så jag kan inte gärna se på nån play-kanal heller. Får hitta på nåt annat...! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar