Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 4 oktober 2007

Sunkigt närminne och Grattis Lorina!!

Får fasen börja skriva minneslappar om vad jag har gjort… Var väl så det var tänkt att denna dagbok skulle fungera men när man inte har tid/lust att skriva varje dag så blir det ju lite sådär. Har inte den blekaste aning om vad jag gjorde i måndags! :-/ Jo, jag var och tränade, det vet jag, men det gör jag ju varje dag. Och sen var jag på Phone House för att ifrågasätta en autogiro-betalning, men (tyvärr) så visade sej allt vara i sin ordning. Sen var jag hos mor och far och käkade tunnbrödsrulle. Får se om jag kommer på nåt mer, annars kan ju de som vet vad jag gjorde upplysa mej :-)

I tisdags var jag på Nordiska och köpte present åt Lorina. Svårt som fan är det, tur att folk inte fyller år oftare! Men det visade sej att jag lyckades riktigt bra ändå! :-) Sen var jag på ÖB här i stan och kollade lite, hade ju inte varit där än så det var dags. Sen var jag och tränade, simmade. På eftermiddagen hämtade pappa Elliot för att jag skulle träna fotboll. Och det är tur att säsongen är slut nu, för absolut ingenting funkar för mej längre! :-( Vi anföll två mot en, men det bara låste sej, kunde inte tänka liksom. Dribblingar funkade inte, pass gick helt fel. Trodde aldrig jag skulle säga en sån sak men jag föredrar fasen löp- och styrketräning.

Igår fick jag ringa vaktmästar-Jonny, stopp i avloppet IGEN. Snart snaggar jag mej för att slippa det där! Jag åkte och tränade; cyklade en mil, lyfte skrot och sprang två km. Är så kul att löpningen börjar fungera! Är inte längesen som jag fixade kanske 3-4 minuter på löpbandet, nu kör jag 2 km utan problem! Det låter inte mycket, men för mej är det rejäla framsteg :-)
Blöt söt tjurig kissekatt! :-)
Sen åkte jag hem till mor och far och badade Oliver. Ska ju på utställning i helgen. Robban gav jag mej inte på att bada, han har total vattenskräck, det är ungefär 30 klor rakt utåt direkt! Sen åkte jag hem, slängde i mej ett par mackor och sen hem till Lorina som fyllde 23 år. Käkade lite och pratade skit, alltid trevligt! Även om hennes svin till killar inte är så värst trevliga. Sen var det möte med Amica, kattklubben. Vi ska arrangera en utställning i maj nästa år så vi planerade lite inför det. Och så bar det av till Vadstena. Kollade på Valencia-Chelsea med Marcus och hans polare. Efter matchen skulle vi kolla på Scrubs men pojkens huvud började hänga så vi åkte hem och sov istället!

Läste i Fass om min medicin och tur var väl det för jag har börjat bli nervös för att jag börjar bli dement eller dum på riktigt! Skallen fungerar inte som den ska, som med fotbollen t.ex.; kan gå mot en motståndare och sen bara allt stannar, jag har ingen aning om vad jag ska göra så det slutar med att jag går rakt in i henne istället :-/ Kan stå med tandborsten i handen och för ett par sekunder inte veta vad jag ska göra med den. Och klantig som fan, tappar saker och yrar till det. Men under ”Biverkningar” så står ju t.ex. klumpighet, förvirring, nedsatt uppmärksamhet, svårighet att tänka etc, så då kanske man kan skylla min fumlighet på det :-)

Nu är klockan snart 8, så det ska väl bli träning snart. Idag blir det simning eftersom det är fotbollsträning idag också, blir så loj i benen av cyklandet och det. Sista träningen, känns lite moloket. Men jag hoppas de kan fixa antingen träningar på grus, annars inomhus.

14.15 ska jag till Ragnhild ochså och ventilera lite. Och sen ta ut medicin, den börjar ta slut. Träning ikväll som sagt, sen hem till mor och far och äta pasta och köttfärssås, mums!!

Får väl avsluta med Gomorron istället för Gonatt den här gången! :-)

Sofia och Elliot; den ena betydligt mer intresserad av att pussas än den andra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar