Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 5 oktober 2007

Tankad, packad och klar

Då ska väl det mesta vara klart inför helgens kattutställning i Nyköping. Bara kamerabatterierna som är på laddning och tandborsten får jag packa ner imorrn :-) Annars är jag nog så gott som redo. Är så längesen jag var på utställning, har glömt bort hur man gör! Känns lite sådär att ställa klockan på 04.30 men det får väl gå.

Igår åkte jag och simmade. Har kommit på varför jag slutade simma senast jag var i träningstagen, det är ju så förbaskat trååååkigt!! Och inte nog med bångstyriga pensionärer i bassängen, igår var det en utvecklingsstörd som skulle ta plats också. Var nära att drunkna flera gånger på grund av att den framför inte hade styrfart och man inte kunde simma om för det var två stjärnor i bredd etc.

Sen var jag hos Ragnhild och det gick väl ganska bra. Bad om förlängd sjukskrivning och en kurator, får väl se vad av det som uppfylls. Sjukskrivningen känns säkrast :-)

Mobilen visade ett missat samtal och det var Pernilla från Wallride. Min kontakt på Team Linus, Anne, hade ringt henne så vi pratade lite och det och så. Hann inte mer än lägga på så ringde Anne själv och vi bestämde att vi skulle ha ett möte i nästa vecka. Hoppas saker och ting kan rulla igång lite nu!!

Och så var det dags för säsongens sista grästräning, lite sorgset! Får se vad som händer nu, om det blir inomhus eller grus. Gym blir det i alla fall. Sen hem till mor och far och äta spaghetti och köttfärssås. Fick en jacka av min kära syster, det var gulligt! Bra när man kan ärva av de mer modemedvetna småsyskonen, som aldrig i livet skulle kunna ha samma jacka två vintrar i rad, hahaha :-)

Idag gick jag upp tidigt, eller försökte i alla fall. Klockan ringde 8 men den blev nog 9 innan jag kom ur sängen. Läsa tidningen och så iväg och träna. Cykla en mil, lyfta lite skrot och löpa 2 km. Fixade det riktigt bra och det var så skönt!!

Sen åkte jag hem till mamma och pappa. Passade på att kolla luften i däcken på vägen. Vi åkte till matverksta’n och käkade, panerad räkfylld spätta med stekt potatis och remouladsås, absolut inte dumt alls! Hämtade kissekatterna, tankade och åkte hem.

Och nu ska jag snart sova, klockan ringer som sagt ap-tidigt och så bär det iväg till Nyköping. Anna och Jonny är snälla så jag får låna deras hus i Norsholm över natten så jag slipper åka fram och tillbaka till Nyköping både lördag och söndag.

Håll nu alla tummar för Oliver och Robban!!

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar