Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 1 oktober 2007

Barbados och säsongens sista matcher

Sov hos Marcus i torsdags natt. På vägen hem på fredagmorgonen hämtade jag hem jycken, så tog vi lite sovmorgon, han och jag.

Ramona och Lorina sjunger!Frampå eftermiddagen ringde Lorina och ville dra en snabb-repa till Linköping. Hon hade köpt skor och fått med sej en 36:a och en 38:a hem, det var ju lite sådär. Så vi åkte dit. Sen åkte jag hem och bytte kläder och sen bar det av till Lorina och hennes underbara plankstek! Det kom lite mer folk, vi sjöng kareoke och hade oss, sen drog vi till Parken och Barbados.

Richard och Filip Och säga vad man vill, i dansbands-världen så är deras lilla söta sångare absolut den mest dregel-framkallande! Fast rent musikaliskt så ligger Barbados typ två ljusår efter Casanovas. Bättre ljud, bättre musiker, bättre sångare. Fast kul att höra lite nya låtar, man börjar ju kunna Casanovas’ repertoar nu :-) Fick några nya favoritlåtar t.o.m. Det var hur som helst en trevlig kväll med komiska inslag som t.ex. ett ursäkta men jävligt patetiskt frieri och en blådåre som tyckte jag skulle flytta till Oslo och ”starta ett liv ihop med honom”. Sicket folk…!


På lördagen vaknade jag av att regnet piskade mot rutan, perfekt väder för att kolla på fotboll… *hmmm* Hittade inte mitt eget regnställ så jag fick åka och låna mammas. Hann ju inte mer än in till Vadstena så hade regnet slutat. Men men, regnstället värmde ju i alla fall :-) Grabbarna tog emot serieledarna/segrarna Mjölby Södra och hängde väl med ett bra tag, men tillslut blev det förlust med 4-0.

Efter matchen åkte Marcus och jag hem till honom, och sen gick vi över till Camilla och Henrik och pratade skit, käkade gott och grabbarna fortsatte sin evighetslånga airhockey-turnering :-) Sen gick vi hem och bytte om och cyklade till en fest hos en av Marcus’ kompisar. Sen var vi runt i halva Vadstena på fester :-) Men det var en riktigt trevlig kväll! Kom i säng ganska skapligt ändå, vid 01 ungefär.

Kl 8 studsade Marcus upp, vet i fan vart han får energi ifrån! Jag låg kvar en stund till, mådde lite sådär, lite darrningar i armarna och så men det gick över. Så var det dags att bege sej till Kungsvalla igen, denna gången skulle Marcus och Henrik spela med U-laget. De mötte Skänninge och fick stryk med 4-1.

Sen hann vi inte mer än hem och stoppa i sej lite pasta så var det dags för Kungsvalla för tredje gången denna helg. Nu var det jag som skulle spela. En riktigt tung plan och stenhårt motstånd, serieledande Åtvidaberg, 2-0-förlust var ett faktum. Fast det är absolut inget vi ska skämmas för, tvärtom!! Men Andersson själv gjorde en riktig platt-match! Missade matchens bästa läge, vilket iofs inte bara var mitt fel, bli tunnlad, vilket jag HATAR, och en grov försvarsmiss vilket ledde till baklängesmål, blev lite för mycket, fick pipa in i omklädningsrummet en sväng och få ur mej de värsta aggressionerna. Ett stort minus hos mej är att jag tänker för mycket och det var mycket som blossade upp där. Att ska man suga så inuttahelvite på plan så kan man ju lika gärna skita i det hela, men klara sej utan fotbollen??? Men efter en stund för mej själv så kändes det bättre igen.

Så nu är det klart för denna säsong. Eller de sista matcherna är nästa helg men då är jag inte hemma. Som det ser ut så slutar vi 7:a av 9 lag, varav ett blivit uteslutet. Känns som vi får vara nöjda med det. Lite sunkigt bara att vi fick fart på anfallet lagom till de sista matcherna, då vi haft många uddamåls-förluster på grund av just att vi inte fått till det framåt. Hur som helst så har fotbollen hjälpt till i allra högsta grad att få mej någolunda på fötter igen. Om inte annat så hade jag ju inte varit på torget i Vadstena den 7/7 om jag inte spelat fotboll… :-) Det var då jag fick syn på en av de absolut finaste pojkar jag någonsin sett, och hakan hamnade nere vid knäna. Vem kunde tro att han två månader senare skulle vara min alldeles egna underbara pojkvän… Inte jag i alla fall!!

Idag blev det långt inlägg, blir väl lätt så när det handlar om fotboll och killar :-)

Nu väntar hur som helst bingen!

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar