Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 15 september 2009

Helgen i Göteborg, Ullared, tillbaka i vardagen och balltramp

Helgen som var då… Magen blev bättre ganska direkt, skönt det! Jobbigt att gå i Göteborg en hel helg med hel-kass mage! På lördagen gick vi upp skapligt, käkade frukost, sen tog vi bussen till… …eller jaa TILL SLUT kom vi till Brunnsparken och Avenyn i alla fall  Vi hamnade först på en buss som inte gick raka vägen dit, utan var inne i en massa bostadsområden, för att sen stanna ungefär i "ingenstans", så det var bara att gå av. Vi följde efter en gubbe i beige jacka som såg världsvan ut, han klev på en annan buss som stod där, och till slut hamnade vi faktiskt där vi skulle! Vi knallade ner till Universeum och spenderade ett antal timmar bland reptiler, i regnskog, bland olika expriment osv. Fick träffa Christer Fuglesang, om än i pappersform, kollade runt i en modell av ISS, undersökte hur högt man kunde hoppa på månen osv, lägligt med tanke på de senaste nätternas rymd-vak  Sen blev det Nordstan, ihop med typ övriga Göteborg, satan vad folk!! Och inte var det mindre på Liseberg… Men vi hittade en servering lite i skym undan där vi tog ett par öl  Efter ett tag la sej värsta folk-ruschen så då gick det att gå runt där i alla fall. Jag hade ju tänkt släpa upp Fredrik i Balder, men det var 40 minuters kö så vi hoppade över den. Tog bussen tillbaka till hotellet (rätt buss!), delade en flaska bubbel, glodde på tv, somnade ganska ovaggat. På söndagen visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på, men det slutade med att vi hamnade i Ullared  Som om inte benen fått nog av att gå på lördagen… Hittade inte så jättemycket att handla och det var väl egentligen bara bra det. Men lite i alla fall, kläder, hushållsprylar, en igloo till katterna osv. Sen var det bara drygt 30 mil hem… Man åker iväg för att "vila upp sej" men kommer hem tröttare än vad man någonsin varit innan… Borta bra men hemma bäst, som det så vackert heter! 
Några bilder från helgen och främst Universeum. Eller rättare sagt bara från Universeum:
Hiss
Intressant hiss, såg ut som en bergodalbana
Fredrik i regnskogen
Fredrik i tropikerna
Grön mamba
Grön mamba
Världens giftigaste orm
Inlandstaipan – Världens giftigaste orm 
En stilig fågel
En fin fågel. Dvärg-flamingo eller nåt 
Sköldpadde-porr
Sköldpadde-porr! 
En gullig apa
Goeldisapa heter denna lilla ludna gynnaren
Idolen... :D
Sandra (som börjar få tendens till snygg kropp igen!!) och idolen! 

Igår var jag och masserade hundar, sen åkte jag och tränade. Sprang 5 km, skönt det efter helgen som varit! Och idag blev det ingen träning, var hos Marie och testade (cho)kladd-kaka  och fick klorna klippta på Elliot! Trevligt att prata och dricka te, var även och hälsade på hästarna idag. Elliot tyckte hästarna var både rätt läskiga och korkade, det syntes verkligen på honom!  Sen så fick "Årets ord" en ny nominerad:Balltramp. Det var det mest intressanta jag hört på riktigt länge!
När jag kom hem hade min fina sambo lagat wok, mums mums! Nu är det bara tv och sängen kvar idag!

4 kommentarer:

  1. Jösses vad duktigt du har tränat! Du är ju jättesmal!!!!
    Duktig tjej!
    Kram Anna, inte ett dugg avis…. <3

    SvaraRadera
  2. Hi hi, ja visst kan det ställa till det med ord….
    Tack för en trevlig fikastund!!!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. shit va snyg du har blivit syrran!<3

    SvaraRadera
  4. Jäklar vilken kropp du fått!!! Jag är avundsjuk! Kram

    SvaraRadera