Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 16 september 2009

Toppning av maskin och ny-invigning på Harmoni

Tog sovmorgon idag. har kommit i en sån där period när det är skönare att sova på mornarna än på nätterna… Gick upp, åkte och tränade. Gick ganska bra, toppade faktiskt en maskin för första gången. Abduktion av quatriceps. Alltså man sitter och pressar låren utåt. Det är MYCKET enklare att dela på benen än att trycka ihop de, hur ska man ta det?? HAHAHA  Men hur som helst så blev min stolthet kortvarig när jag såg att samma maskin bredvid hade många fler vikter….
Sen nu ikväll har jag och Anna varit på Harmoni’s invigning i nya lokalerna, och det såg riktigt fräscht ut! Fick lite cider, lite mat, information om deras verksamhet och om nyheter i "branschen". Det var faktiskt trevligt, men att kärringar aldrig kan hålla truten!! Om någon av "värdinnorna" råkade andas i en mening så direkt var det *surr surr surr* i hela lokalen! För en annan som inte hör så jättebra från början så gör sånt där att det bara går runt i skallen, vet inte vad man ska sortera ut och lyssna på. Sen hade de riktigt bra erbjudanden. Faktiskt. Man fick en lapp med olika erbjudanden på, sen fick man välja en och sen skriva dit ett pris själv, vad man ville ge för det. Det var t.ex. hårklippning, vaxa ben, halvkroppsmassage, lyxmanikyr, ansiktsbehandling. Jag är ju inte mycket för sånt där, så det var svårt  Klippning kändes rätt onödigt då jag redan har ett presentkort, massage är läskigt, klä av sej naken och en okänd människa ska klämma på min ömma kropp, BLÄ. Så jag valde lyxmanikyr. Kan vara skoj att få naglarna iordning-gjorda. Fast de skulle bara jobba med en’s äkta naglar, ingen förlängning eller förstärkning eller så, och jag har aldrig några naglar och får inga snygga alls om jag sparar ut dom, så jag satte 100:- som pris… Ordinarie var 390:-. Men tycker det var väldigt generöst av dom att göra så, de verkar veta hur de ska få kunder! 
Nu är det bara tv och en cider kvar på kvällens repertoar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar