Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 5 juli 2007

Mobila fortsätter samla poäng

Då har man fått ännu en skön tungkyss av Mobila teamet. Denna gång indirekt, men ändå.

Jag var hemma hos Lorina, vi skulle göra lite ärenden och så ville hon bjuda på mat. Vi satt och pratade om de senaste dagarnas turer runt mej och Mobila. Då kommer Ramona, Lorinas syster, och Lorina tycker jag ska berätta för henne vad som hänt. Jag ber henne läsa här istället, jag orkade inte ta allt från början igen. Och det gjorde hon. Om man säger som så så är inte Ramona någon man ska reta om man inte behöver, så hon blev ju skogstokig och tog telefonen och ringde Mobila och skällde ut dom efter noter. Hon undrade om de inte borde åka ut till folk som ringer och säger att de mår helvete, har skurit sig etc. Och vad får hon för svar…

”De som är alkoholpåverkade och ringer hit och har skurit sig och så, tar vi med en nypa salt.”
”Så ni menar att ni bara skiter i dom????? Att vi ska tvingas hitta Sandra död här bara för ni inte hjälpt henne för hon varit full??”
”Men hörrödu, nu tycker jag att du ska lugna ner dig lite…!”

Detta ska alltså vara en enhet med professionella yrkes-människor. Ett team som man vänder sej till i sista hand, när man inte orkar med sej själv längre. Ett team som ska finnas och stötta. Det är ju så man hoppas att man nån gång lyckas göra sej så illa att det går åt helvete totalt, så kan dom stå där med sitt ”Näe, men hon var full, så vi tog det hela med en nypa salt!”. Många påstår att man blir sämre när man dricker, och det kan nog stämma, men jag kan bara tala för mej själv.

Jag dricker för att slippa tänka. Slippa tänka på allt jävligt som annars kretsar runt precis hela tiden. Sen dricker jag för att kunna känna känslor, vilket jag inte kan annars. Jag mår inte sämre, snarare bättre, när jag dricker, däremot så vågar jag mera. Vågar skära mej och därmed få ut mycket ångest den vägen. Jag vågar ringa efter någon, vilket jag aldrig skulle göra annars. Och eftersom känslorna kommer ut så blir jag dessutom ärligare. Men nu vet jag ju det, eftersom jag druckit så anser Mobila teamet att jag inte är berättigad deras hjälp, jag kan lika gärna gå och dö. Känns jättebra att veta det! Har jag nämnt förut att de kan dra åt helvete, så långt det bara går????? Säg att någon nära anhörig till just DIG råkar ut för en trafikolycka och avlider. Då kommer polisen hem till dej och talar om det. Med sej har de i regel Mobila Teamet. Alltså dessa människor! Ska den här förbannade kossan stå där i dörren hos dej då och säga ”Jaha, och vad ska JAG göra åt det?? Vad vill du har för hjälp egentligen?? Förresten så var *din anhöriga* säkert full ändå!”….. Näe fy fan, sparka de här inkompetenta idioterna och lägg de pengarna på något annat istället! En pizzeria eller ett nytt Mc Donalds kanske. Hjälp kan man ju ändå titta i stjärnorna efter.

Nu har jag skrivit så mycket, så jag kan lika gärna ta några rader till. Vill bara tacka alla som finns och ställer upp för mej!! Egentligen ska man ju inte nämna namn, men jag bara måste….! Mamma, pappa, Sofia, Ulla, Ramona, Lorina, Anna B, Micke… Vad skulle jag göra utan er????

Imorrn ska jag förresten hämta hem min lille Rasmus! Jag hoppas han har fått till det :-) Sen blir det Casanovas på Harrys.

Önskar Gitte och Jocke en UNDERBAR semester!!!!!

Adjöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar