Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 1 juli 2007

Åt helvete med MMO!!!!!

Lite halvseg efter ännu ett natt-vak. Är väl iofs inte så konstigt…

Igår bar det av till Lorina och lite vin och cider och skitsnack. Sen ner till stan, Hamnen och Casanovas för andra kvällen i rad. Och det var riktigt kul!! Grabbarna var bra, och med sej hade de lite kvinnlig fägring vid namn Nina. Blev några cider och lite sång och dans. Eller gallskrik och jämfota-hopp kanske det kallas i det tillståndet… :-)

Men men, fick skjuts hem av Ramona. Och så, som så många gånger förut, så bara ballar allt ur när jag kommer hem och har haft kul. Alla tankar börjar snurra. Blev lite rispor igen för att bli av med värsta ångesten. Pratade med Lorina och hon fick mej att lova att ringa Mobila Teamet (MMO), vilket jag efter många om och men gjorde. Och jag lovar, aldrig mer!! Har aldrig stött på mer inkompetenta idioter!!

Utdrag ur samtalet:
”Hej, jag heter Sandra… Hmm, vad säger man när man ringer hit då…? *snillrikt värre, men va fan…*
”Jaa, det beror på vad du har för problem”
”Jag mår inte bra”
”Nähe, varför inte då då?”
”Näe jag har mina problem, du har säkert mej i burken så du kan kolla lite”
”Näe, jag hittar inte speciellt mycket på namnet ‘Sandra’…”
”Du kan få fler uppgifter. 840411-****”
”Jo, nu ser jag”
”Förresten, jobbar Britt-Inger?”
”Näe, varför undrar du det??”
”För att jag gärna vill prata med henne”
”Av vilken anledning då?”
”Jag gick praktik hos er för några år sen och hon var min handledare då och jag tyckte jättebra om henne”
”Okej, men hon jobbar inte i natt”
(…)
”Jag ser att du har skurit dig förut, har du gjort det ikväll också?”
”Jaa, det har jag”
”Är det illa? Behöver du komma till sjukhus?”
”Ehh, näe det tror jag inte. Eller det vet jag inte…”
”Men du, det är faktiskt på patientens ansvar att veta om man behöver sjukhusvård eller inte, det kan inte jag veta, det är ditt ansvar, för även patienten har faktiskt ett ansvar!”
”Ehh…jaa… Näe men det är nog inte så farligt”
(…)
”Jag ser även att du dricker en del, har du gjort det ikväll?”
”Jaa, vi har varit på stan så lite blev det”
(…)
”Vad vill du egentligen, Sandra? Varför ringer du hit?”
”Näe, jag mår förjävligt. Och en kompis rekommenderade mej att ringa”
”Jaha, och vad tycker du att vi ska göra då?? Vad förväntar du dig för hjälp av oss??”
”Jag vet inte. Som sagt, en kompis rekommenderade mej att ringa. Men det kanske var dumt. Jag ska nog gå och lägga mej istället”
”Jaa, klockan är ju halv tre (02.30), så det kan nog vara en bra idé. Kan du sova nu då, har du några sömntabletter?”
”Jag har Propavan”
”Egentligen ska man ju inte ta såna efter 24, för man blir ju så seg dagen efter. Men ta två stycken och gå och lägg dig”
”Okej”
”Bra, hej då”

Sagt och gjort, jag stoppade i mej två piller och gick och la mej. Och vaknar till sans 18 timmar senare…!!! Hade ett svagt minne av att morsan ringt så jag var tvungen att ringa henne och fråga om det stämde, och det gjorde det. Men minns inte alls vad vi pratat om, bara att det var nåt om hunden. Senare fick jag reda på att Lorina ringt också, men det har jag inget som helst minne av. Känns som jag nog får vara rätt glad att jag lever överhuvudtaget….

Men vilket jävla stolpskott till psykskötare då!!! Jag kan säga att med det ”stödet” så förstår jag att folk tar livet av sej! Tror aldrig jag känt mej så dum i hela mitt liv! Ringer dit och får utskällning efter utskällning, utan att egentligen veta varför. Får ‘en att känna sej jättedum för att man ringer!!

Näe, Mobila Teamet har fått sina chanser nu, de där jävla amatörerna kan bara gå och dö eller nåt!! Har funderingar på att anmäla dom, bara för att markera. Men vet inte om jag orkar.

Så igår vaknade jag kl 21, så i natt har det inte blivit någon sömn.

Idag vet i fasen vad jag ska göra. Blir la att ta det lilla lugna, antar jag. Har knappt nån ork alls, och gör jag något så kommer fet-ångesten som ett brev på posten sen.

Jaja, ha en bra dag, alla därute!

Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar