Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 23 november 2008

Gnälliot, Kattens dag-stress, nån som kan putsa fönster?? och snart jul igen…

Då var det söndag igen. Satlöst vad fort veckorna går!! Den här helgen har vi varit husvakt. Mamma och pappa är i Oslo hos syrran. Men det har gått bra, inget har gått sönder, vad jag vet :-) Inget kul väder att ha hund i, så jädra svinkallt att gå ut!! Speciellt på kvällarna och mornarna.

På tal om hunden så fick han följa med till Djurnära i fredags :-) Och jag tycker han skötte sej bra. I alla fall fram tills vi skulle klippa ner en annan hund, och han inte fick vara med. Då blev han väldigt skällig och gnällig. Så länge han inte såg mej så gick det ganska bra, efter en stund så gick han och ja sej på sin dyna, men så kom det kunder, telefonen ringde, så jag fick springa förbi och då var han igång igen. Gnälliot….

Igår blev det att gå upp och skjutsa Fredrik till jobbet. När jag ändå var ute så passade jag på att åka runt och sätta upp anslag om Kattens dag som vi ska ha 29/11. Fast det känns inte vidare kul alls, jag har ingen som helst kontroll på det, känner jag. Inte sen Amica kom och la sej i. Marie och jag pratade om att arrangera Kattens dag för skojs skull lite sådär, och vi bestämde att vi skulle försöka samla lite olika kattraser så att kunderna fick se. Så jag mailade ordförande i Amica och frågade om burar fanns att låna. Två timmar senare så fanns det att läsa på Amicas hemsida, "Vi firar Kattens dag på Djurnära 29/11 och på Tropic Zoo 30/11, kontakta xxxxxxxxx om ni är intresserade av att vara med!". Vaddå VI???? Det var Marie och jag som bestämde detta, jag skulle ju bara låna burar. Men nu satte de inte ens ut att folk kunde kontakta mej om de ville vara med på Djurnära, så jag har inte en aning om vilka katter som ska komma!! Eller om det ens blir några överhuvudtaget. Eller om det kommer 20 st…. Får hoppas att det blir klarare i veckan nu. Hatar att inte ha kontroll på saker och ting, jag blir hispig då! Annars tror jag att dagen kommer bli bra! Vi ska bjuda på pepparkaka och glögg, en fotograf kommer så man kan ta med katten och få den fotad, det blir lite tipspromenad med fina priser. Tror det kan kan bli en mysig inledning på december!

Fast nu är det är det mycket, det känns inte riktigt bra :-/ Dels att hysch-hysch som jag skrivit om tidigare, som jag fortfarande inte kan gå in på, sen det här med Kattens dag, och sen, det är ju fasen första advent på söndag! Dags att sätta upp stakar och sånt, och när fasen ska man hinna det?? :-/ För att inte tala om att putsa fönster… De behövs verkligen putsas nu. Och jag ska vara ärlig, jag har inte putsat en ruta i hela mitt liv. Vet fan inte helt hur man gör… Får väl försöka. När jag nu får tid över till det… Annars ska det bli mysigt med stjärnor och ljusstakar och sånt igen. Och sen, som vanligt, pengar… En sån där månad då man knappt hinner se pengarna innan de är borta, mest p.g.a julklappar och sånt. Jag har en känsla av att det kan bli så, och hur kul är det att gå skitfattig i december?? Men men, det går väl det också. Känns mysigt i alla fall, första julen med min älskade sambo. Iofs är det ju både på gott och ont att vara två i juletid, det är två familjer att fira med och så. Jag vill ju helst bara ta det lugnt på julafton, sova länge, äta julbord med en liten nubbe till och så. Men gör vi bara klart för alla hur VI har bestämt så ska man nog överleva denna jul också :-)

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar