Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 19 november 2008

Julgransljus, ”Tal till nationen”, mera utredning och ”Sista dansen”

Klockan är 23.20 och vi har precis kommit hem från Linköping. Idag var det lite julshopping, inte julklappar, utan idag var det nödvändigheter som julgransfot, julgransljus och såna saker. Mycket fick vi tag på men ingen julgransfot, det får vi leta på nån annanstans :-) Sen blev det en sväng till Ikanohuset; Åhléns och Ikea. Blev en vattenkanna och värmeljus. Himla givande :-) Fredrik råkade plocka med en packe negerbollar också, av bara farten. Efter shoppingrundan bar det av in till Linköpings centrum, och där mulvadar de ju på värre än värst, höll på att hamna jag-vet-inte-var :-/ Men tillslut kom vi rätt och kunde parkera. Iväg till närmaste restaurang, som var en Kines, inte fel alls :-) Valde att avvika från mina friterade räkor, så idag blev det kyckling i nån jordnöt-grönsaker-lök-sweet chili-gegga. Det var riktigt gott!! Men jädrar så starkt! Hittade lite chilibitar som jag trodde var jordnötter och bet i…. Det var så det brann i truten, trodde jag skulle få brännskador i kinderna!

Efter maten knallade vi vidare till Konsert & Kongress, och kvällens huvudattraktion; Magnus Betnér. Och han är ju helt klart himla kul! Han och hans namne Uggla jobbar på ganska samma sätt, de säger det alla tänker :-) Betnér balanserar precis på gränsen mest hela tiden. Skämtar om självmord, abort, religion, sex i alla dess former. Fel publik och han skulle bli utbuad, men som tur är har de flesta innerst inne riktigt rå humor, så det var succé :-) Trodde det skulle bli knepigt att sitta i nästan 2 timmar och lyssna på bara prat, men det gick jättebra!

Annars så fick jag gå upp tidigt idag igen. Skulle ner till psyk och fortsätta mina tester. Och idag var det lite mer "tester", inte bara intervju. Jag skulle bl.a. förklara ords betydelse, räkna huvudräkning, bygga ihop klossar efter beskrivning och svara på rena allmänbildningsfrågor. Och rent spontant så är vi väl ganska överens att rent intellektuellt är det inga större fel på mej. Jag satt och funderade på hur en viss person som gått samma utredning klarade testerna. Och tillåt mej småle… :-) Är ju mer när det kommer till det sociala och så som jag får problem. Men allt detta är ju bara ett led i stora utredningen som jag genomgår. På fredag fortsätter vi, tidigt som fan. Tur att man är morgonpigg som en skadesjuten bergsget…

Igår hjälpte jag till på Wallride. Hade lite städardag. Kul att ha nåt att pyssla med mellan varven, när det inte är kunder inne :-) Hann knappt stänga förrän jag skulle ner till Södergården och special-buggkursen. Denna leddes av Nathalie som leder tävlingsdans-gruppen. Och jag kan säga att det är precis så här som jag vill jobba med dans. Kanske inte tävla, men på ett mer träningsliknande sätt, inte bara lite knuff och drag 90 minuter i veckan. Detta var mer att träna på att ta ut sina rörelser, utveckla sin dans, jobba med kroppen, när ska man vara intensiv, när ska man vara mer tillbaka, lite ren fys-träning. Jag frågade vad som krävdes för att få träna med den grubben, men de rekommenderade att man gick bägge fortsättningsgrupperna först, jag är i steg 1 av 2. Så det blir väl knuff och dra i åtminstone en termin till. Blir ju tyvärr inte mycket annan träning nu. Och dansen är verkligen en riktigt rolig motionsform!

Sen blev det hem och duscha, göra några mackor, krypa under en filt och kolla på film. "Sista dansen", lägligt och bra :-) Var många år sen jag såg den, den är faktiskt riktigt bra! Jag kände att den verkligen berörde mej mer än jag mindes att den gjorde senast. Filmen handlar om två (dans)par där tjejen i det ena paret alltid ska vara överlägsen, snyggast, sexigast, alltid klanka ner och klaga, sura så fort det inte blir som hon vill, gå över lik för att framhäva sej själv, vad gör det om man knäcker en och annan på vägen… Förstår inte varför det berörde mej såsom det gjorde *hmmmm*… Jaja, bra är den i alla fall!

Sen vid 23 var det dags att sätta sej i bilen och åka mot Linköping. Fredrik hade varit på utbildning i Stockholm och skulle komma med tåget 23.55. Och för att han ska slippa behöva känna på hur det känns att vara uteliggare så är ju sambon så snäll att hon hämtar honom "miss-i-nassa" :-)

Min fina älskling, han är så snäll och go’, vad skulle jag göra utom honom?? T.o.m julen känns lite mysig och spännande nu, en massa ljus, varm glögg och allmänt myspys!

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar