Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 1 november 2008

Vadstenakväll, första snön och nya skor

Igår var det Vadstena-kväll i Parken. Och jädrar vad folk det var!!! Testade att dansa en gång, men det funkade inte. Var som ett flipperspel på golvet. Casanovas var riktigt bra som vanligt, även om de börjar bli lite tjatiga. Man kan dera repertoar nu. Men de spelar riktigt bra, och killarna är riktigt trevliga. Wahlströms bara gillar jag inte på nåt sätt. Det är mer "sliskigt dansband" över dom och sångarens röst låter inte bra alls. Det låter som att han var "hyffsad" sångare från början, gick sen och tog sånglektioner, och sjunger sen till punkt och pricka efter det. Typ. Svårt att förklara. Visst, en del låtar är riktigt bra, men näe, de är inget för mej. Ska bli kul att höra Sannex ikväll, i Tranås. Ett helt nytt band för mej. Näe det var roligt ute igår! Mycket folk att titta på och så. Träffade några bekanta också, men man blir bara mer och mer säker på att man är "udda" på nåt sätt. Folk har inget att säga, pratar för att dom måste, ingen blir direkt hjärtligt glad att se mej. Sen folk som man knappt känner beter sej konstigt. Träffade Anna, en kompis från Skolgårda-tiden, hon stod och pratade men en annan tjej från den tiden, ful och skelögd. Så Anna och jag hälsade och så skulle hon precis fråga om jag hade kul eller nåt liknande, så bara sliter den andra tjejen tag i henne och fortsätter prata. Rätt ohyffsat, kan man tycka… Men man ska väl inte ha några högre förväntningar på folk på ett uteställe hur som helst. Men annars var det ganska trevligt! Tack Fredrik för att du följde med mej, hoppas du inte höll på att avlida av tristess! :-)

I torsdags tog jag en sväng på stan. Och jag hittade faktiskt vinterskor, börjar ju behövas nu. Hittade på rea, bara 199:-. Och riktigt bra, det var storlek 36, men de var så slimmade så det satt perfekt! Svårt annars när man har runt 34, är mest glitter eller Batman på dojjorna. Sen ringde Marie och undrade om jag ville gå in lite extra på Djurnära, hon behövde hjälp. Så vi pysslade om lite i butiken, fikade, pratade skit. Då kom första snön. Eller riktigt snöblask var det. Inget trevligt alls! Himla tur att jag hade bilen, annars hade det blivit riktigt otrevligt. Åkte ner till stan och pratade med Fredrik och ikonen Rabi till Fredrik slutade. Tänkte gå på stan en sväng, men det blev kinamat och vin hemma istället. Mycket bättre idé!

Så igår var det snö på backen när det var dags att gå till jobbet. Kände att det var säkrast att gå, så jag fick användning av mina nya skor direkt :-) Men under dagen så regnade allt bort, och det var väl lika bra det :-) Hade en riktigt bra dag igår, fast vi inte hade så mycket hemma. Men vi hade tur, folk var ute efter lite udda saker, typ ren perser-mat och så. Jag börjar bli bra på att övertala nu :-) Eller inte övertala, men enkelt uttryckt, om kunden vill ha mat till en stor hund, så går det precis lika bra med mat till en mellanstor hund, bara det att bitarna är lite mindre. Många stirrar sej blinda på förpackningen, de bara ska ha "den röda med lite grått på, som det står si och så på.". Men ofta är det ju i princip samma i säckarna, bara anpassat efter olika saker, t.ex. storleken på hunden. Men maten funkar ju precis lika bra till mindre hundar för det.

Efter jobbet åkte vi en sväng till Återvinningen. Och jisses vad skit de hade!! Men inte mycket att köpa direkt, men kul att titta på allt småplock. Sen blev det Godishuset en sväng också, ligger ju nära och bra :-)

När jag kom hem hade jag fått en ny kallelse till käkkirurgen. Ska operera bort en till visdomstand. Tycker dom. Det tycker inte jag. För det första så är det den 8 dec, i helsike att jag tänker gå och vara kass i munnen när jag åker på utbildning, och sen vill jag gärna kunna äta julmat obehindrat. Och sen har jag inga besvär längre. Jag fick ju ont för att jag bet i kinden, men nu när den nedre tanden är borta så finns det ju inget att bita med. Sen har jag redan en skuld på 3500 sen förra ingreppet, inte en chans att jag har råd att dra ut en tand till. Så jag ska ringa på måndag och avbeställa tiden. Säga som det är, jag har varken besvär eller råd. Jag får väl återkomma om det skulle bli jobbigt igen. Sen så verkar det som att den första tandläkarkärringen jag träffade och han den braiga som opererade mej är gifta. Stackars honom….!

Och snacka om att det blev skillnad när jag bytte läkare på psyk. Mitt sjukintyg gick ut igår, vilket jag kom på i förrgår. Fick full fart hem för att maila att jag behövde ett nytt. Nu behöver jag inget intyg till försäkringskassan eftersom jag "går i åtgärd" men det kan ju vara bra att ha för egen del. Men vad låg på köksbordet när jag kom hem… Ett brev från sjukan. Då hade Lavinia redan skickat ett intyg!! Herrejisses, den andra kärringen fick man ju jaga land och rike runt, man kunde säga till 3 veckor i förväg men ändå blev det försenat etc. Det är allt lite skillnad på folk och folk i den branschen…

Idag fick jag sovmorgon, så skönt!! Anna kommer snart och ska färga om mitt hår, det blev ju lite tokigt senast :-) Får bli hel-blondin nu istället! Hoppas det blir bättre.

Nähe, bäst att gå upp och klä på sej innan hon kommer :-)

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar