Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 28 oktober 2008

Vaccination, bossen tillbaka och ordning på vän-fronten

Idag ska jycken få sej ett stick i pälsen. Dags för vaccination. Han är lite trög så han hinner nog knappt ens uppfatta vad som händer :-) Sen ska Rasmus få följa med också så han får genomgå en liten besiktning. Kolla läget med grabben eftersom han är i avel. Igår beställde jag tid till vet. Lennart Nilfors för ultraljudscanning på hjärta och njurar. Robban ska jag lägga ut i avelshane registret och Rasmus ska jag bara ha en kontroll på. Robban är för fin för att gå till spillo, känns det som :-/ Rasmus ska till Pia i Vadstena, är det tänkt, sen får han nog bli glad pensionär.

Det blir nog att ha mössa på sej idag. Släppte Anna lös på mitt hår med lite färg igår, haha :-) Näe det är inte så illa som det låter men lite….hmmm….intressant, blev det allt :-) Ska försöka åtgärda det värsta imorrn.

Nu har Malin och jag fajtats på Djurnära i en hel vecka :-) Himla intressant upplevelse! Det har varit riktigt kul, hoppas det blir fler gånger! Marie är ju tillbaka från sin bröllopsresa på Island nu. Sandra är inte ett dugg avundsjuk på den… :-) Så imorrn blir det Marie som är boss igen, skönt att återgå till ordningen :-)

På lördag har jag lovat att följa med Ramona till Tranås och dansa till Sannex. Var så längesen jag var ute nu! Blir kul med lite annat än bara Casanovas hela tiden också. Casanovas får man nog av på fredag då det är Vadstenakväll i Parken. Casanovas, Wahlströms och Hub Caps. Brukar vara riktigt kul, men satlöst med folk. Ramonas syster lyckades ju få plats i lokaltidningen med att Ramonas (ex)pojkvän ska ha hotat henne och hennes unge till livet. Tjena… Han har säkert uttalat nånting, men att det ska ha varit så allvarligt att syster-yster verkligen fruktat för livet "på riktigt", det tvivlar jag starkt på. Men det är klart, har man en tendens att uppfatta och tolka allt på sitt eget lilla sätt så kan det ju få konsekvenser. Det såg man ju bara när vi blev osams. Jag la upp en halv novell om varför det inte riktigt känts bra på senaste tiden och *vips* var Sandra skittjurig för att hon inte fick följa med på en kryssning och det var frökens fel att Sandra mått dåligt och "skärt" sej. Snacka om bombad! Mår fasen mycket bättre nu. Behöver inte känna att jag behöver fundera på vilka som verkligen är mina riktiga kompisar och vilka som har mej bara för att det är smidigt, längre.

Nähe, ska ta hand om lite tvätt nu. Även jag kan vara huslig ibland, men det är sällan :-)

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar