Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 12 oktober 2008

Sandra pigg, Fredrik opigg :-)

Vaknade tidigt idag. Eller tidigt, vid 9. Men ganska tidigt för att ha lagt mej vid halv tre i natt. Var hos mor och far igår. Trevligt som vanligt! Blev kareoke-kväll :-) Måste ju ladda upp lite inför kryssningen på torsdag. Inte för att jag tänker sjunga kareoke, men det lär nog bli en hel del musik ändå! Kent och Leila kom över. Undrar just om partygänget har lagt sej ännu :-) På hemvägen åkte vi till Med eller Utan för Fredrik ville ha en baguette.

Idag är det sista gången på hundkursen. Är dags för PLI-tester, men Elliot kan ju lämna WO eller nåt direkt. Han fixar inte att sitta stilla på samma ställe i en minut och sånt när det finns andra hundar, och i synnerhet tikar, runt omkring. Kommer förhoppningsvis träffa Ewa även i framtiden, både på kurser och sen med tanke på vad jag ska utbilda mej till. Känns som vi skulle kunna ha ett ganska bra samarbete. Ska prata med henne idag. om jag hinner. För hundkursen hinner ju inte mer än sluta så börjar buggen. Och det börjar verkligen bli riktigt kul nu!! Lite mer avancerade turer och så. Och alla killar är jätteduktiga och klarar av dom, så det är jätteroligt att dansa! Det enda är ju att man borde börjat med det tidigare, men nu är det som det är. Får hålla det på motionsnivå. För motion är det ju. En fotbollsträning är ingenting mot 1,5 timmes dans. På fotbollen blir det mer intervall, man kör hårt, vilar, kör hårt. På dansen går ju låtarna i ett, man byter partner med jämna mellanrum.

Satt och kollade skolans hemsida, för typ femtionde gången. Väntar ju på att få en bekräftelse, så jag vet om jag kommit med eller inte. Det stod inget om det, bara att en kallelse skulle skickas ut två veckor innan kursstart. Har fått huvudbry om det där nu, hur det kommer bli, hur man startar eget etc. Men det är ju inget jag behöver bry mej om på typ ett halvår än. Men det är kul att ha en realistisk plan för livet, tror det är första gången. Känns som man är garanterad jobb när man kommer ut, det är inget som direkt påverkas av lågkonjunktur på samma sätt som handel och så. Så det känns faktiskt riktigt lovande! Men som sagt, det dröjer innan jag ens behöver fundera på jobb. Men visst kan det vara bra att knyta kontakter redan nu. Och jag har ju Marie och Ewa, en riktigt bra början! Näe det känns bra att ha lite framtidsplaner. Och ett mål som inte är helt ouppnåligt.

Nu vaknade Fredrik och han ser allt lite sliten ut, pojken :-) Fördelen med att ha körkort och nu dessutom antibiotika i truten är att man känner sej riktigt fräsch på morgonen :-) Ska snart ringa far och se om han lever och är sugen på hundkurs.

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar