Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 21 oktober 2008

Inställd bugg, möte på f-kassan och Wallride

Tre rätt så sega dagar. Söndagar är man ju aldrig vidare pigg. Känns sådär att klä på dej och släpa sej iväg till buggen vid halv fem. Men det är absolut värt det när man väl kommer dit! Kanske inte just i söndags då, vi var tre tjejer och en kille så vi valde att ställa in. Pojk-stackaren hade ju blivit helt utsliten :-)

Igår hade jag möte på försäkringskassan. Kl 10 skulle jag vara där. Så vid den tidpunkten stod två a-lagare, fyra invandrare och så jag och hängde på låset. Kändes ganska glidigt att ha en tid inbokad, bara att gå förbi när de slogs om nummerlapparna :-) Min kontakt där är faktiskt riktigt bra. Hon tycker också att min idé känns bra. Så det skulle inte vara några problem att få ersättning för resa och logi under kurstillfällena. Det enda var sista gången, i juni. Samarbetet mellan AF och FK går ju ut i maj, så då kunde jag inte få ersättning från FK. Men förhoppningsvis så står AF för det då. Det enda var att jag får pengar av dom retroaktivt, så man måste ändå lägga ut själv. Men förhoppningsvis så får man tillbaka dom ganska snabbt. Men det ska nog bli bra. Ska bli riktigt spännande att gå på mötet med både AF och FK i början av november, se vad de säger.

Sen knallade jag upp till Wallride, hjälpte till lite där. Pappa och jag åkte iväg till Djurnära en repa. Så bra trivs jag där :-) Näe men Elliot hade dragit sönder kopplet (hur nu en chihuahua lyckas med det :-/) så vi fick köpa nytt!

Även idag har jag varit på Wallride. Pernilla, jag och Jennifher var på Burger King och åt, och sen på Shape. De brukar aldrig ha något speciellt där men nu hade de fått in en massa doftljus! Gillar sånt så man måste nästan ta en sväng dit när lönen kommer. Om det blir något över dvs… Hittade även en stor tavla som jag blev lite kär i. Men 1995:- får jag definitivt inte över… :-) Sen åkte vi till Wallride. Rätt dött, men de som kommer in handlar i regel så vi får in lite i alla fall. Jag var iväg och handlade frimärken så jag fick iväg lite grejer som jag sålt på tradera. Alla pengar som kommer in är bra pengar… Och så smsade jag lite med Anna i Stockholm. Skyler är rund och fin om magen så förhoppningsvis blir det ett antal fina och välmående bebisar om ett par veckor :-) Så mysigt med kattungar, nästan så man vill ha egna! Hoppas vi får tid och råd att åka upp och pussa lite på dom!

Nu blir det mat, varma mackor. Sen tv resten av kvällen.

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar