Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 4 oktober 2008

Utställning i Norrköping

06.15
Närapå okristligt tidigt för att vara en lördag. Ska iväg på utställning i Norrköping. Och jag har inte ens någon egen katt med mej, och tur är väl det, med tanke på min operation. Näe, ska hjälpa Anna och Molly på bästa sätt, sen ska jag bara gå och glida. Istället för att ha med transportbur, trunk etc, så blir det nu en påse med lite matsäck :-) Ska bli kul att träffa alla katt-människor igen, var ju ett tag sen nu! Fast får gå runt och se lite hamster ut, men det bjuder jag på :-) Hade ju kunnat vara mycket värre! Näe jag hoppas det går bra!

Igår var vi hos mor och far. Käkade mat, kollade på Dobedoo, Singig Bee etc. Himla livat och trevligt!

Vette fan vad jag ska göra med min besöksräknare :-( Jag ändrade en sak på framsidan och då fuckade den till sej helt :-( Vi får väl titta på den ikväll och se om den går att rädda. Himla kul att se hur många som är inne på en dag, så det är ju en smidig funktion som jag inte vill vara utan. I värsta fall får jag lägga in den igen och ge fan i att göra något på framsidan, men det är ju inget kul heller!

Jaja, nu blir det påklädning och sen fräsa iväg till Vadstena!


19.15
Sådär, ganska precis hemkommen och trött som en gnu! Fattar inte hur man förr orkade packa sina katter, åka ensam till Stockholm eller Göteborg kl 04 på morgonen, vara på utställning en hel dag och sen åka de 30 milen hem igen. Idag är det här mer än väl! Men det var kul, längesen jag var iväg! Eller längesen, det var ju vår egna utställning i maj, men skönt att åka när nån annan klubb fixar allt :-) Hade inga egna katter med idag, hjälpte Anna G med Molly och Anna B med Mysan och Nalle. Ganska skönt faktiskt, har en tendens att bli väldigt nervös när det handlar om mina egna katter :-) Stackars Anna var så nervös, jag förberedde på hur bedömningen skulle gå till, så blev det inte alls som vi tänkt. Domaren såg ut som ett frågetecken när katten kom upp. Det visade sej att katten inte alls hade den färg som den var registrerad som. Molly är blå istället för blåsilver-tabby. Och vad jag fattade så, för ett vant öga så är det stor skillnad på de färgerna, så jag undrar vad den "uppfödaren" hade för sej… Så det blev ett stå hej med färgändring och det var inte säkert att man kunde göra på samma dag och vad det var, men tjejerna i sekretariatet fixade så att hon fick bli bedömd som blå, men då fick Anna vänta tills den domaren dömt klart sina ordinarie katter. Så det blev lite spänning där ett tag :-) Återstår bara för Anna nu att vända sej till Sverak och regga om henne…..trodde vi… Jag kom på att när vi badade Molly häromdagen så tittade jag på hennes stamtavla och den liknade ingen stamtavla jag sett tidigare. Så jag gick till sekretariatet och frågade vad det var för något. Och det var en IDP-stamtavla. IDP är typ en snikvariant till Sverak. Enligt min åsikt, är det bäst jag tillägger. Så Molly är inte ens registrerad i Sverak. Får se hur Anna gör nu, om hon väljer att omregistrera katten i Sverak eller hur hon gör. Blev helt klart en händelserik och nervös första-utställning för Anna och Molly :-) Allt detta samtidigt som jag hjälpte andra Anna med hennes två katter. Fick äran att bära Mysan, min Olivers mamma. En tung bitchig skitvacker pälsboll! :-) Det var hon som fick mej att fullkomligt smälta för ragdoll en gång i tiden. Hennes son och Olivers bror Nalle gick det jättebra för, han blev Bäst i Variant och även Nominerad! Med den här farten ser vi snart fram emot skumpa, Anna! :-) Men jag tycker det gick jättebra! Det värsta var att man träffar ju så mycket trevligt folk att prata med, så jag är helt mör i min stackars opererade mun!

Det blev en riktigt bra dag ur Ragdoll-synvinkel så här följer en gratulationslista:
GRATTIS….. 
…..underbara Anna och Nalle till Nomineringen!!
…..Bitte och enaståense Disa till BiS!!
…..Åsa, till Bländas EuropaChampion-titel!!
…..Ann och Robert, till Bill och Beautiful Benecia’s EuropaPremier-titlar!!

Får se vart det blir utställning nästa gång. Är sugen på att försöka få Oliver att ta sina sista cert till Grand Internationell Premier, men har ju inte ork och ekonomi till det. Så tråkigt att åka med bara en katt, dagen går så himla segt då, men finns ingen av de andra som jag direkt kan ta med. Rasmus har ingen päls, Robban är i bra kondition, men på utställningar idag räcker inte "bra", det måste vara super!! Han går ju inte att bada utan att det är typ 52 klor utåt. Och jag tänker inte tvinga honom! Tänker inte ställa ut honom för att JAG tycker det är kul, han måste acceptera det själv. Visst, han är av en ganska ovanlig "modell" så sitt cert skulle han väl få, men vore ju lite skoj att kunna vara med och slåss om nomineringar och sånt också. Men vem vet, snart kanske vi har en liten nakenfis att ta med på utställningar… :-)

Nu har vi ätit. Blev hämt-mat idag. Men Robertos pasta carabonara var ingen hit. Typ mellangrädde med pizzaskinka och feta baconsrimlor i. Usch och fy.

Ska kolla tv en stund nu, sen får man väl ge sej ut och leta efter mor och far nånstans mot Vadstena till, haha :-)

Ajöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar