Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 19 juni 2007

Kryssning!

Då är man precis hemkommen från den säkert 10de Ålandskryssningen bara i år! Jag börjar kunna den där jädra båten nu! Men den här gången var en av de absolut roligaste! Precis lagom av allt, lagom sprit, lagom med folk etc. Och Lorina var lagom full, i alla fall under tiden vi umgicks, hihi! Började kvällen men en smörgås med kycklingröra och dricka på soldäck, SÅ mysigt!! Vi gick från hytt till hytt på olika fester. På ett ställe träffade vi en riktig minoritet i samhället, ”blatte OCH bög” som han själv uttryckte det! :-) Himla skön kille! Så vi satt och shottade ihop med Thomas, Jonathan och Andreas, konstigt att det inte snurrade till värre i skallen än vad det gjorde. Sen gick vi upp på discot och hittade Lorina och Martin. Och då blev det givetvis kareoke. Lorina anmälde mej och Thomas, och vad för jävla låt tar hon då…. ”Lev livet” med Magnus Carlsson… Av alla förbaskade dängor som finns…!! Men men, vi tog oss väl igenom den hjälpligt i alla fall :-)

Så var det disco tills svetten rann, och jag gick ner till hytten och hittade Jonathan plakat där :-) La mej jag också, men fick ingen ro så på med kläder och upp på dansgolvet igen. Röjde riktigt hårt med Lorina faktiskt, vad kul vi hade!! Efter några motionsrundor på dansgolvet så blev det sängen igen, lättare att somna den gången…

Och sov riktigt gott, det var skönt! Och sen vakna näst intill välmående, nästan ofattbart ju! :-) Lorina och jag handlade det sista i taxfree och gick sen och städade hytten, sen var vi i land. Tycker tiden gick väldigt fort, men det var en väldigt lyckad kryssning!! En plump var förstås att jag hade sparat en cider och en Smirnoff Ice till bussen hem, men när jag skulle ha dom så fanns bara en tom påse, och två tomma flaskor i hytten. Himla hyggliga hyttkompisar man hade… Jävla Jonte och jävla blatte-bög!!! *asg*

Hamnade bredvid ett trevligt men högljutt gäng i bussen på vägen hem, men jag lyckades faktiskt somna, efter en Gin & Tonic och några historier :-)

Har mått riktigt bra de här dagarna, väldigt skönt!! Fast blir ju grymt trött av medicinen, men en tupplur då och då så är man med i leken igen! Men blir ju ständigt påmind om min verklighet p.g.a mina ärr och sår, och jag måste säga att folk är för roliga… Helt okända människor kommer fram och bara ”Men lilla gumman, det gör ont i mej att se dej, hur mår du?, har du inga vänner?, om du vill prata så finns jag!!” Typ ”Tack, och vem fan är du…??” De menar ju säkert väl, och sen lite sprit i kroppen, men vad förväntar de sej egentligen..?? Att jag sätter mej ner och drar hela min livs historia ”här och nu”, när jag inte ens är säker på den själv?? Näe, folk bryr sej för mycket, den saken är klar! Näe tacka vet jag riktiga vänner som Lorina och Tina!!

Får se när vi åker nästa gång, men jag hoppas det blir snart! Nu är det dags för bingen, lite seg är man allt….

Lite bilder från kryssningen som avslutning:


Stockholms skärgård och en bit av livbåten :-) 



Lorina och hennes gullunge Martin har det romantiskt!


Jonte och Karim dricker Gin & Tonic, manligt! ;-) 



Martin tar igen sej strax innan landstigning. Den här bilden borde få vara med i Viking Line’s reklam-broschyr, den är bara SÅ klockren!! ”Dagen efter” på ett bord, bland några tomma ölburkar och med telefonen som huvudkudde…

Hyvästi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar