Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 22 oktober 2011

Djurens födelsedag, SM-firande på stan och kräftskiva ikväll


Då var det dags för födelsedag idag! Inte inte bara ett av vilddjuren utan två har sin födelsedag idag! :)GRATTIS på er, små älsklingar!!  ♥ ♥ ♥ Tyvärr får i alla fall jag ta firandet en annan dag, har lite att styra med idag. Fast Hedwig fick en puss i morse och Elliot träffar jag nog på stan senare, han kan få en blöting då! :)

Ner på stan som sagt. Idag ska Piraternas SM-guld firas! Vet inte riktigt vad som ska hända mer än att förarna ska presenteras och att PM's ska spela, men det återstår väl att se :) Kul när det händer nåt i alla fall och ett SM-guld tycker i alla fall jag är ganska värt att uppmärksamma. I alla fall när det handlar om en så kul sport som speedway!
Fast jag "tjuvstartade" firandet lite igår. Träffade Mindy och lille Maximus (som är tre år och inte alls så liten längre) på stan och vi tog en fika. Någon fick snille-idén att "hedra" Piraterna med en egen bakelse. Och jag var ju faktiskt bara tvungen...
Rätt rolig kreation men smaken var väl högst sådär. Nu är ju inte jag mycket för bakelser och sånt (heller) men...näe. Hade kunnat nöja mig med att titta på den :)
Det var riktigt kul att träffa Mindy och Maximus igen! De bor i Tollarp så det blir ju inte att vi ses så ofta och Mindy är bra på att sprida positiv energi omkring sig! :) Och Maximus är faktiskt hel-kul för att vara ett läskigt barn, han är ingen sån som bara MÅSTE låta hela tiden, han pratar och filosoferar och när han inte har nåt att säga så är han tyst. Finns ju de som hellre dör än låter stämbanden vila ett tag, även om det så innebär att det blir skrik rakt ut. En kul unge som sagt, men det kanske de flesta är när man bara träffar dem ett par timmar om året :)

Sen gick jag till Systemet och handlade lite inför kvällens fest. Gick hem och gjorde ingenting. Hoppade över spinningen, orkade verkligen inte. Fast det jag främst inte orkade var att få spunk på bilen om den skulle få för sig att bråka igen så det skulle bli stressigt och eländigt. Låg under täcket (börjar nog bli dags att vrida på elementen...) och lyssnade på "Sommarprataren i P1" eller vad det heter. Det första och enda avsnitt jag faktiskt hört :) Eller just det, jag lyssnade på nåt förra året också, men jag tror det var nån mer lokal variant, det sändes i P4 - Väst. Då var det Micke Bäck som berättade om sitt liv som musiker, kapellmästare, kock, pilot och allt vad det är. Känner Micke lite så det var riktigt intressant! Igår var det Ann Olivecrona. Kvinnan som vigt sitt liv åt djur, och främst i Afrika. Undra om man skulle kunna söka praktik i ett schimpans-reservat i Kenya... :) Visste ni förresten att schimpanser DNA-mässigt är mer lika människor än vad de är lika gorillor?? Hur som helst så var det väldigt intressant att lyssna på! Man valde helt klart fel väg i livet :)

Sen tog mina öl plötsligt slut, de som jag skulle ha till kräftskivan ikväll så det blir till att gå ner och investera i några nya sen. Fredrik rymde hemifrån igår kväll så jag satt här i min ensamhet och tittade på "Doobidoo" och "Skavlan" och allt vad det var :) Kräftskiva ja, och inte vart som helst, utan på min gamla arbetsplats! Kräftskiva i ett hönshus, det blir en upplevelse det! :) Väldigt snällt av Madde att fortfarande anse att jag tillhör hönsgården så pass att jag får gå på deras "personal-fester" :) Det blir jättekul hoppas jag, men imorrn har jag en känsla av att jag kommer vilja dö snabbt och smärtfritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar