Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 27 oktober 2011

Skapligt frisk igen, när slog det över på folk och "Me, Myself & I"-samhälle??

Då var man uppe på sina små ben igen efter att bara gjort kortare turer mellan säng, kök och toalett senaste dagarna! Så nu hoppas jag att det ska vara över för den här gången.

Alltså har det inte hänt så vansinnigt mycket heller. Kolla vad som händer på internet med telefonen är ungefär det enda man kan göra. Och jag har skrivit om det förut, men alla dessa community-sajter... Jättebra på många sätt, mindre bra på andra. Man tycker att folk borde sköta sina egna liv, fast man vet mycket väl att så är inte människor skapta riktigt. Senast i natt läste jag något som jag gärna varit utan. Man står och vet varken ut eller in. Sen har väl i och för sig skitsnack och lögner och sånt funnits långt innan Twitter och sånt, men visst drar det absolut sitt strå till stacken!

Men nu hoppas jag att det inte är så långt kvar till nya livet och sen kan man lägga allt bakom sig och bara skita i allt. Försöka i alla fall. Folk får väl ha sitt. Jag har förstått att jag på nåt sätt är skyldig en hoper med människor en ursäkt, men jag vet inte riktigt vad jag har gjort. Det finns ju alltid minst två sidor av en sak, men vill man inte se det så struntar man helt enkelt i det. Vad enkel världen vore med fler Aspergare, vi KAN helt enkelt inte hålla på på det där viset!

Sen har jag tänkt mycket bakåt när jag bara legat och....jaa legat. Alltså långt bakåt. Och vad galet det har blivit många gånger. Vad skit man har tagit. Får man strypa folk retroaktivt?? Det är fasen vad jag skulle kunna göra med en del slamsugare som jag råkat på genom åren.
När Fredrik och jag åkte hem från Arlanda så pratade vi lite om; när blev folk egentligen så jädra....ouppfostrade?? Bara kanske 90 minuter tidigare "Vi ber er sitta stilla på era platser med bältet på tills dess att planet har stannat och bältes-lampan slocknat". Lika FAN studsar folk upp lite här och var, börjar riva på hatthyllor (heter det hatthylla på ett flygplan..??) och allt vad de styr med. Vad är det som är så svårt att fatta??? Och på Loro Parque, precis överallt stod det skyltar om att man gärna fick ta kort men utan blixt för det kunde vara rent farligt för djuren. Men visst blixtrade det överallt ändå. Sen visst, man kan göra fel, absolut, jag missade en inställning och råkade blixtra på en pingvin, kände mig kriminell efteråt och såg framför mig hur jag fick sitta i nån spansk fängelsehåla nånstans. Vette fan om jag kopplat på blixten än... Kanske inte riktigt men fram tills att jag kände mig kriminell var allt helt sant. "Gå inte på gräsmattan", och visst fan är det några som ligger och solar där eller varför inte spela fotboll. "För allas trevnad, rök inte i gemensamma utrymmen.", men joho då... Eller kanske hell/heaven-stället Ullared: "Inga kundvagnar inne i restaurangen TACK". Tar inte lång tid innan man snubblar över ett hjul nånstans. Raden med exempel är ändlös. Regler är till för att brytas är helt enkelt den nya normen.
Om inte denna redan finns så borde den...
När och främst varför blev det så?? Tror man att regler är satta av någon som hade lite fritid över en dag och bestämde sig att styra och ställa lite på måfå? Eller är man på nåt sätt cool när man visar att man minsann vågar trots förbud?? Jomen så betedde jag mig också på mellanstadiet.
Sen är det kanske inte ALLTID enkelt att följa direktiven...
Hur som helst, anledningen till att jag kom in på detta var för att jag har råkat på ordförandes ärke-ordförande i den här....föreningen, eller vad man ska kalla det. (Risken finns att mor, far och syster i det närmaste skrattar ihjäl sig här). Här skulle minsann visas att ingen bestämde över vad den här personen fick göra och inte göra! "Jag" dyker väl upp till en middag när det passar MIG och jävlar om folket redan börjat äta... Ger inte fler exempel, det blir lite för tydligt då, men jag skulle kunna skriva en bok! Det mesta helt enkelt "bara för att". Bara för att vara allmänt jävlig helt enkelt. Ibland verkade det som att det t.o.m var uträknat. Som ett experiment, se hur långt man kunde gå innan nån fick spunk. Och som sagt, vissa saker som kommer upp ibland när man tänker tillbaka, man bara kokar. Tänkte att jag inte skulle avslöja könet på personen i fråga men ett välplacerat knä hade varit på sin plats och t.o.m befogat emellanåt.
Näe vart är vi på väg..?? Allt närmare mot ett "Me, Myself and I"-samhälle i alla fall. Lovande...


Imorrn är det Parken! Det ska bli skoj men jädrar vad folk jag kan tänka mig att det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar