Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 6 september 2010

Robban kastrerad, skrammel-bilen åtgärdad och kärleksbrev från a-kassan

Då är alla mina katter kastrerade. Ganska skönt faktiskt! Har varit mysigt med bebisar och att veta att det finns "små" kopior av mina katter runtom i Sverige men nu är det bra! :)
Kastreringen gick bra (förhoppningsvis...). Hemma är Robban kungen om han får säga det själv, men utanför hemmets fyra väggar är han som en bebis :) Han satt hos mig som en stor lurvig skakande nallebjörn. Det var riktigt skönt när han fick slumra till. Enligt rapporter så börjar han visst vakna till nu. Ganska bra kräm i de där preparaten :)

På hemvägen åkte förbi bilverkstan', jag skulle ju ringa dit idag. Kändes dumt att åka hem och ringa dit när vi ändå åkte förbi :) Så jag fick en tid en timme senare. Och det var inget värre än en plåt på motorn som inte satt fast ordentligt, som gjort att det skramlat ganska bra i kärran. Den plåtbiten togs bort så nu låter gamla bettan som en klocka igen! :)

Sen så fick jag "love letter" från a-kassan idag. Mitt ärende har ju varit "under utredning" i ca en månads tid så jag har väl mest bara gått och väntat på att få pengar. (Har det med andra ord allt annat än fett just nu...). Men så fick jag som sagt brev idag, ett tjockt A4-kuvert. Och då var det givetvis papper som fattades, som jag behövde komplettera... Bl.a. så hade vi ju fyllt i att jag avslutat anställningen av hälsoskäl, då skulle jag fylla i en till blankett, nåt om att jag slutat "På egen begäran"... Hmm, steget mellan att "få sparken för man är för sjuk" fast uttryckt på ett lite finare sätt till att "Sluta på egen begäran" är visst inte långt... Så då fick skulle jag sitta och motivera varför jobbet inte funkade. Och i helsike att det gick att fylla i blanketten på datorn, fick ju skriva för hand! Inget man är van vid nu för tiden, fick fasen skrivkramp efter tre rader... Fick dessutom sudda och skriva om tre gånger. Lätt att motivera det då, utan att gå tillbaka till tidernas begynnelse... Jag tror jag fick till det skapligt i alla fall.
Sen ville de ha läkarintyg. Så jag skickade underlaget som jag sökte aktivitetsersättning på. Där bör väl det mesta finnas med, plus en jäkla massa därtill. Men jag tycker inte riktigt att jag har tid att jaga tag i en läkare som ska skriva ner varför ett fysiskt tungt och oregelbundet ensamarbete inte passar mig när jag har ledvärk, Asperger och ångest... Och sen ville de ha intyg på att arbetsgivaren undersökt omplaceringsmöjligheter eller möjligheter att anpassa arbetet efter mig. Tjena mittbena, när det gäller såna här "skitjobb" så är det väl givet att man inte lägger tid, pengar och energi på att anpassa något, ut med dig och in med nästa bara! Vilket jag skrev också...ungefär... Dessutom, som Uno påpekade när jag ringde till honom för att be om råd, så var det en PROVANSTÄLLNING. Jag hade all rätt i världen att avsluta den och arbetsgivaren hade all rätt i världen att avsluta den, möjligtvis att man kunde begära en motivering till avslutet. Sen så hade jag varit rent klantig, skrivit att jag jobbat 20 timmar i månaden under juni och juli istället för 20 timmar i veckan, det får jag ta på mig. Möjligtvis att arbetsgivaren borde ha upptäckt misstaget.
Men imorrn skickas papprena in så nu tar det väl en månad igen innan de ens tittar på bunten och beslutar om den är komplett eller om de behöver något mera och skickar tillbaka allt till mig. Man kan ju tänka sig en trevligare brevvän än a-kassan faktiskt...

Och det är JÄTTEKUL att inte ha ett öre när man ska iväg på kryssning och utomlands och lite sånt, verkligen! Tur att jag fått in lite extra på "hobby-verksamhet" eller vad man ska kalla det. Och nej, jag är inte prostituerad, jag har bara ägnat mig åt lite bordellverksamhet... :D

Fredrik gör pizza men jag är väl sådär hungrig. Får varken matlust eller matro när allt ska strula. För att inte tala om vad jag lär ligga och gnida hål i lakanet i natt, när man egentligen borde sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar