Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 30 september 2010

Nu är det längesen...!

Saker du kanske redan visste om mig :)

Du heter: Sandra Maria Andersson. Kunde blivit Sara men jag hade tur så en undulat kom i vägen för det, HAHA :)



Smeknamn: Det finns nog inget längre, hoppas jag :)


Låt som när du är ledsen sörjer till: Är sällan ledsen på det sättet. Sen finns det ju alltid mindre muntra låtar.


Beroende av: Coca Cola, dator, telefon, Big Mac, f- och a-kassan och musik


Vad får du oftast komplimanger för?: Jag tror/hoppas att de flesta upptäckt att jag är mer smart än snygg :)


Hur imponerar man på dig?: Tjaa... "Be yourself" skulle jag säga, men jag sprang ju på livskamraten i hans butik och där var han nog inte "sig själv" riktigt... :) I värsta fall så finns väl alltid "the wild card"; plocka upp en gitarr och spela och sjung nåt vackert :)


Brukar du skratta för dig själv?: Usch ja... Ganska ofta bubblar minnen eller bilder upp som jag har vansinnigt kul åt. Just nu lurar den fula gapande katten i ComHem-reklamen ständigt innanför ögonlocken.


Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Nja så skoj är det inte att sy"


Var bor du?: Vätterns pärla, ovanpå en biosalong


Trivs du där?: Jadå, det får duga


Hur svarar du i mobilen?: "Aa?"


Vem ringde du senast?: Mamma. För att tala om att vi var på svensk mark igen


Vad sa den du senast pratade med i telefonen?: "Kör försiktigt". Som om det skulle behövas...! :)


Antal timmar sömn inatt?: Ca 7. Sov rätt bra inatt


Sov du ensam?: Nix, en sambo, 8 kuddar och två katter trängdes


Brukar du komma i tid?: Ja, försöker vara noga med det


Hur känner du dig nu?: Jag mår nog rätt bra. Kom på att jag ska på läkarbesök imorrn, och det är väl inget man hoppar högt för. Sen trött i kropp och knopp, men det är mer regel undantag. Och hjärnsnurr, även det hör till det vanliga.


Vanligaste färg på dina kläder: Oj, det skiftar väldigt faktiskt!


Vad tycker du om fötter?: Tjaa, de är väl ganska bra att ha... Mina är pyttesmå.


Vad saknar du?: Solen och värmen på Gran Canaria


Hade du en bra kväll igår?: Jodå. Plockade med korten från semestern och så läste jag lite


Favorit dryck på morgonen: Choklad i så fall. Annars ger coca cola en bra kick! :)


När brukar du oftast gå och lägga dig?: 00-01


Är du blyg?: Alltid, sen är det inte alltid som jag visar det


Sysslar du med någon idrott?: Springer, simmar, lyfter skrot. Är något av det "idrott"??


Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Jag har upplevt det så jaa. Däremot så är det ju inte alltid som de känslorna stämmer överens med verkligheten. Och likaså tvärtom; någon som inte verkar så intressant till en början visar sig vara helt fantastisk!


Är du nöjd med ditt liv?: Inte speciellt. Men men, inte mycket att göra något åt, får göra det bästa av det! :) Och det kunde varit värre...


Är du bortskämd?: Japp, faktiskt. Fast på ett ganska bra sätt, jag tror inte jag blivit speciellt dryg av mig! :) Beror väl i och för sig på hur man är bortskämd...


Vad gör du i morgon?: Besök hos min danska neurolog på morgonkvisten, som sagt. Sedan vet jag inte. Borde träna, såg jag på semesterbilderna... En fika med Marie skulle inte heller sitta fel! :)


Har du bra vänner och äkta vänskap?: De jag har är inte många, men helt fantastiska!!


Vad är det finaste du fått?: Svår fråga... Att en kompis kunde byta motor på bilen till överkomligt pris var värdefullt. Och så får man väl se det som att jag fick stora delar av min hund betalad av min morfar som jag ofta gjorde ärenden åt sista tiden han levde. Sen har jag fått praktikplatser som lett till väldigt bra vänskap.


En speciell dag du minns: Är ganska bra på att minnas så det är svårt att välja ut en dag.


Du samlar på: Överflödskilon


Vem ringer du när du är arg/ledsen?: Beror på om jag ringer för att skälla ut någon, annars ringer jag sällan folk. Tjatar hål i skallen på Fredrik eller skriver på blogg och/eller msn så fingrarna glöder istället :)


När grät du senast?: Det minns jag inte... Det kan ha varit när vi såg filmen "Marley & me", men det är ju skitlängesen!


Vad skulle du göra om du vann en miljon?: Köpa en lägenhet på något varmt ställe och tillbringa ett par månader där varje år.


Vill du ha barn?: Egentligen inte. Men jag är nog för nyfiken för att inte skaffa några... Vad är det alla pratar om, liksom??


Är du musikalisk?: Jo det är jag nog. Det är många bokstäver i betygen från skolans musikkurser i alla fall...


Vad dricker du helst när du är törstig?: PäronMER


Bor dina föräldrar tillsammans?: Ja, de gjorde det igår i alla fall...! :)


Har du någon gång gråtit dej till sömns?: Det gjorde jag ofta förr om åren. Hade inget vettigare för mig.


Biter du på naglarna?: Näe, gör ju ont i tänderna då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar