Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 20 oktober 2009

Fel avgasrör, seg träning, ”Fyrvaktaren” och Fredrik överraskar…

Idag ringde klockan tidigt. Riktigt tidigt. Okristligt tidigt. Närmare bestämt 06.45. Snoozade en kvart och gick sen upp. Skulle iväg med bilen till verkstan. Så fort jag kom hem så kröp jag ner igen. Fick nästan leka "Hål i väggen" eller nåt när jag skulle försöka åla mej ner bredvid Fredrik som beslagtagit hela sängen och alla kuddar under den halvtimmen som jag var borta… Att en så benig ‘en kan ta så grymt mycket plats!! (Fast det är klart, om mamma och pappa tycker det är trångt med en chihuahua i sängen så… ). Efter ett tag somnade jag i alla fall. Vaknade en stund senare av telefonen. En vänlig dam från Försäkringskassan (de finns faktiskt!!) förklarade hur jag skulle fylla i min närvarorapport på praktiken, så nu förstår jag det också! Somnade om igen och drömde en väldig massa. Är ju helt snurrig när man vaknar sen! Hur som helst så hade inte avgasröret passat så det var bara att hämta bilen igen ( till min pappa som lägger ner så mycket tid och energi för att min lilla kärra ska fungera! ) Jag åkte direkt till gymmet för att inte riskera att slarva en dag till. Men idag var det segt. Maskinerna funkade väl skapligt, men nån löpning ville inte benen veta av idag. Det blir fasen inte bra när för mycket av dagen får gå innan man kommer iväg!
När jag kom hem så började jag lyssna på Camilla Läckbergs senaste ljudbok "Fyrvaktaren". Hann inte så jättelångt innan Fredrik ringde och lät som att han uppfunnit cancervaccin eller nåt. "Älskling, jag har fått en snilleblixt!!" *Spontanresa till Västindien? Någon idé hur man blir miljonär? Tankar om hur man hoppar över julafton? Ett sätt att få bort moderat-jävlarna från makten?* "Ikväll kan vi äta kycklingsallad….!?!". Liksom…..Jaha..??  Undra hur han skulle låta då om han skulle få för sej att komma upp med en riktig överraskning nån gång?? Typ…..ett frieri eller nåt  Och NEJ det bidde ingen kycklingsallad. Jag är djurvän så djuren får ha sin mat ifred  Grillad kyckling med potatissallad blev det istället! Men magen gillade inte riktigt potatissalladen…
Sen har det bara varit tv hela kvällen. Sov nog för mycket idag för fy jäklar vad trött jag är!! Skulle kunna gå och lägga mej direkt, men en stund till ska jag väl sitta uppe! Imorrn ska jag till Marie på fika, sen en promenad och på kvällen är det ljusparty hos Emma. Börjar bli van vid att ha lite att göra på dagarna nu 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar