Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 24 oktober 2009

Fel avgassystem IGEN, djurens födelsedagar, sömnlöshet och jag sa nej till 300.000 i månaden…

Usch när man inte skriver på ett par dagar, vad man kommer efter!!
Kort resumé av dagarna som gått: I torsdags var det Elliots och Hedwigs födelsedagar. Smidigt när de fyller samtidigt, blir många datum ändå att hålla reda på!  Firade väl inte på nåt speciellt sätt egentligen. Sen ringde pappa och sa att mitt nya avgassystem hade kommit, så jag ringde verkstan för att få tid att sätta dit det, och en kvart senare var vi där  Men tror ni inte att det var fel skit igen…!! Hur svårt kan det vara liksom?? Fast det är klart, om de som reggat bilen inte ens vet vad det är för bil utan bara häver till med nån modell på pappret som ser bra ut, då är det inte lätt att hitta rätt reservdelar… *grrr* På kvällen åkte jag till en kompis som har butik i stan på nåt slags möte. Det var om någon "revolutionerande produkt" som var bra till en väldig massa, bl.a. att stoppa åldrande i huden, och nu ville de ha folk som sålde den här manicken. Visst, det lät helt klart intressant, men hon som hade hand om det var lite dålig på att svara på våra funderingar, tyckte jag. Det var bara "Å vilken grej, det här är helt makalöst!!", "Jo men VARFÖR är den så bra??", "Jaa det ser ni väl??", "Men vad kan den användas till??", "Tjaa, allt". I princip så. Bra och uttömmande svar… Hon tålde inte riktigt kritik, så att säga, och jag som då är skeptiker av naturen… Hon blev nästan lite sne’ när jag sa att jag måste veta EXAKT vad jag pratar om, hur en produkt påverkar, hur den fungerar, vad den gör och varför, och riktigt bryta ner allt till cell-nivå, för att kunna tala för den. Hon är ju liksom inte den första som håller nåt i handen och säger att "DET HÄR är framtiden…!!". Hade jag blint gått på sånt så hade lägenheten varit full med skit från Tv-shop och allt vad det heter. Att se "före och efter-bilder" säger mej ingenting då det finns sånt som Photoshop, make over osv. Att göra ansiktsbehandlingar och hålla på med krämer och sånt kladd lockade inte riktigt mej, men de sa att maskinen även kunde bota värk och så, och det lät ju mer intressant, men då jag inte riktigt fick klart för mej vilken värk den kunde rå på och hur så fick det vara  Så näe, jag sa faktiskt nej till "möjligheten att tjäna 300.000 i månaden"… Sen har jag lite svårt för folk som, även om det är indirekt, ser ner på folk som värderar pengar på ett annat sätt. Den här maskinen plus ett startpaket kostade 4200 tror jag det var, och "det är ju inga pengar alls, det tjänar man ihop till så snabbt och det är sååå lönsamt!!". Vad i helsike skulle jag få 4200 ifrån bara sådär??? Så joo, det är SATANS mycket pengar….!! Men fikat var ju gott i alla fall…! 
Tog sovmorgon igår, duschade, sen gick jag till Djurmagazinet och handlade lite födelsedagspresenter  Sen åkte vi ner till mor och far på middag och födelsedagsfika. Kollade på Idol, Cirkus Möller och Doobedoo. Var väl hemma strax efter midnatt.
Har kommit in i nåt sömnlöshet-stim igen. Klockan blir 6 innan jag somnar. Vet inte om det är slarvet med träningen som gör det… Men så sover jag ganska länge dagen efter och då blir det inte att man orkar iväg för det  Men det SKA bli bättre!! På något sätt i alla fall, börjar ju praktiken på måndag… Tur jag har en bra ljudbok att lyssna på på nätterna, "Fyrvaktaren". den är riktigt spännande!!
Fredrik ringde nyss och undrade vad vi skulle äta ikväll, han var på Östenssons. Jag föreslog hemmagjord pizza och han gick runt och letade varor. Sen upptäcker han att det inte finns någon botten-deg… Och jag är INTE en sån som knådar ihop sånt själv, sånt husmors-göra får andra pyssla med, jag kör på halvfabrikat!  Så det var bara att lägga tillbaka allt igen och hitta på nåt nytt!
Avslutar med "Operation omläggning av kattsvans":
Bduin-Hedwig ser ut att lida... :-)
Beduin-Hedwig tjurar, men tycker egentligen att det är ganska mysigt att bli invirad i en filt… 
Husse börjar få snits på det hela nu
Husse börjar allt få snits på att lägga om svans nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar