Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 21 oktober 2009

Te och scones, ny bekantskap och ljusparty

En ganska händelserik dag!
Började med en fika hos Marie, alltid lika trevligt och mumsigt med scones och te! Sen åkte jag hem för att strax därefter knalla upp till Ekön. Har gjort en lite häftig grej! Jag hänger ju en del på Familjeliv.se, finns mycket skojigt folk där att prata med om allt och inget. Häromdagen så såg jag ett inlägg från en tjej som sökte promenad-sällskap i Motala. Jag kollade lite på hennes sida, verkade vara en helt okej människa så jag tänkte att "Äh, vad fan, kan ju vara värt att testa!", så jag skrev till henne. Så idag sågs vi vid Ekön och gick en bra bit. Hade jättetrevligt, verkligen en bra tjej, lätt att prata med på alla sätt och vis! Så vi skulle ta promenader fler gånger! Kul att kunna träffa folk sådär!
Sen gick jag ner till Fredrik, trodde ju att han slutade 17. Men icke. Så vid 17.30 gick jag Storgatan fram tills jag kom till Anna och Micke (Välkommen till storstan, Anna! ) och så gick vi gemensamt till samlingslokalen där Emma hade ljusparty. Fast jag tyckte inte det fanns speciellt mycket den här gången faktiskt. Annars brukar det finnas mycket fint, men det är så snordyrt så man kan inte handla för det! Nu var det inte mycket jag velat ha ens om det varit överkomliga priser. Det mesta liknar sånt som man lika gärna kan hitta på Indiska eller liknande ställen. Det blev ett 16-pack med olika doftljus (smidigt att få många olika, så köper man de man tyckte om på Tradera sen…! ) och sen delade jag och Anna på ett 12-pack, alltså 12 ljus i två olika dofter, 6 av varje. Blir trevligt att få hem lite nytt, nu kan man de flesta dofter som man har! Fast partyn sådär är inte riktigt min grej, och nu med hörapparat blev det kaos i huvudet. Jag hör ju precis ALLT, folk pratar från alla håll, skrattar, skrapar med stolar, en kaffebryggare går någonstans osv. Är det så det känns att höra bra?? Fast man ska ju visst vänja sej, efter ett tag lär sej hjärnan att filtrera bort "onödiga" ljud. Hoppas tant-röster följer med i den filtreringen…  Och det ska slitas i alla prover så man vet inte vad man haft till slut, samt att hela skallen blir full med diverse dofter. Men men, nu har jag fått lite nytt i alla fall, som sagt!
Jag var hemma strax efter 20, och Fredrik hade ordnat lite fika, han är så söt!!  Nu är det snart läggdags, sov lite risigt i natt. För omväxlings skull… Imorrn har Hedwig och Elliot födelsedag! Får väl ta en sväng till stan och se om man hittar någon liten present   

1 kommentar: