Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 22 april 2009

Avleda ångest, dagen innan prov, effektiv veterinär och katt utan smärta??

Då har jag gjort om dagboken lite. Nu är det i själva verket en blogg. Blir intressant att testa hur det går! Nu kan man t.ex kommentera inläggen direkt så det blir spännande :-) Gjorde mej väl skapligt poppis på sajten igår när jag fick föra över alla dagboksinlägg till bloggen. Jag hade "senaste inlägget" i ungefär två timmar, haha :-)

Har varit hos Malin på psyk nu. När jag mår dåligt så borde jag göra nåt som "avleder" ångesten, och nu är uppgiften att komma på vad… :-/ Och det är fan inte lätt! Lika väl som jag kan bli insnöad i pussel, stickning osv så kan jag bli insnöad i ångest. Är jag sur så finns bara det, inget annat är kul. Och om jag gör nåt som jag vanligtvis tycker är kul så kommer jag ju sen bara förknippa det med allt det jobbiga, så då skulle det inte vara kul längre, så då är det nöjet förstört… Skulle ju bli som att sticka en ångest-tröja eller nåt som man aldrig mer ville se sen… Men men, får väl vara en snäll flicka och fundera på det, precis som man inte redan gjort det tillräckligt…

Och imorrn bär det alltså av till Stockholm igen. Vill bara komma iväg nu så jag kan komma hem snart igen. Imorrn så här dags sitter jag och idiot-svettas över provet… Har egentligen tusen saker att göra nu, men orka… Behöver andas lite först efter psyk. Sen kan jag sätta igång med allt. Packa, fixa matsäck, byta lampa på bilen, plugga igenom det sista etc. Har ingen vidare lust med nåt, vill bara sova och vakna nästa månad eller nåt… :-/

I måndags var jag och pappa på Sörgårdskliniken med Oliver och Hedwig. Oliver skulle få sina läskiga tovor bortrakade och Hedwig skulle få livmodern bortknippsad, haha :-) Vi räknade med att få tillbringa hela förmiddagen där, men jädrar vad effektiva de var!! Medan Hedwig somnade så rakades Oliver. Trodde han skulle behöva lugnande, han brukar ju vara så väldigt pipplig med ljud, typ dammsugare, hårtork osv, men det gick jättebra!! Han gjorde inget motstånd alls, tyckte väl det var skönt att bli av med det där… Sen steriliserade de Hedwig på 20 minuter… Så vi var där 8 på morgonen och 8.50 var vi på väg hem igen! Hedwig var lite seg till en början, men sen blev det fart i henne igen! Fattar inte, känner inte katten smärta eller?? Nyopererad med ett sår på magen, men hoppa runt och klättra som vanligt :-/ Hoppas nu bara att det läker som det ska!

I måndags kväll var sista gången på buggen, så nu har man gått tre kurser… Otroligt vad fort tiden går!! Och lite har man väl faktiskt lärt sej :-) Får se hur det blir i framtiden, om det erbjuds fler kurser, eller om man ska gå om den senaste en gång till, funkar ju det också. Jag är ju inte ute och dansar så mycket så nåt borde man väl göra för att hålla igång dansen.

Om man skulle ta tag i lite nu. Återkommer säkert senare, nu när jag kan blogga på riktigt :-)

Ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar