Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 12 december 2009

Bottennapp för bästa Casanovas, ätit smält ost med lite pizza under och snart lucia-morgon

Det gick ju sådär för vårt kära "Casanovas" i "Dansbandskampen"  Jag har surat hela kvällen, tyckte verkligen de var bäst…! Och det är fortfarande inte för att jag är partisk utan för att de är det. Ingen framför musik som Henrik Sethsson. Den energin, den glädjen, den rösten. Resten av dansbands-Sverige kan ju gå ut i skogen och hugga julgran eller nåt… Så synd att de inte fick gå längre! Min telefon gick i alla fall varm, får nog skicka räkningen till grabbarna…  Näe, de är alltid bra och glada och härliga att ha att göra med, så en tjuga kan jag nog bjuda på  Vet inte alls vilka favoriterna blir i finalen nästa vecka, inga känns SÅ klockrena som "Scotts" gjorde förra året. Kom på just precis nu att precis idag fast förra året så spelade Vadstena-band nr 2, "Wahlströms", i samma tävling, och inte gick det bättre för dom 

Vi beställde pizza förut… Jag har börjat få lite svårt för pizza, men amerikansk pizza gillar jag, sörjer verkligen att de la ner…..pizzerian som jag nu inte ens minns vad den hette, men som låg på Vadstenavägen, jädrar vilka fina pizzor de gjorde!! Jag tänkte ta kycklingrulle, men då hade de fuckat till det i sin meny på onlinepizza.se så att "Kycklingrulle" innehöll ingen kyckling…  Det var inte ikryssat i innehållsförteckningen (heter det så när det handlar om mat..??). Hur som helst, när man kryssade i "kyckling" så blev rullen helt plötsligt 10 spänn dyrare… "Kycklingrulle" kostade 60:-, medan "Kycklingrulle" plus KYCKLING kostade 70… I helvete…!! Då kom vi att tänka på en annan pizzeria som hade amerikanska pizzor, så en sådan blev det. Men fy fan… Tung som aset och flötig så det gick igenom kartongen. Pizzan såg ut som en paj ungefär och högst upp var det ett lager, verkligen ett tjockt LAGER med ost. Näe fy faen, det blev inte mycket ätit där…! Får väl koka nudlar eller nåt innan läggdags 
Annars så har jag mest glott runt på YouTube ikväll, tittat på lite gamla klassiker, främst inom dansbandsvärlden då förstås  Men inget "bra" med Casanovas. Låtar som är ca 10 år gamla och med annan sångare, det nyare som fanns var rassliga mobilinspelningar. Inte mycket att hurra för… Hittade en inspelning med "Highlights" från när de var här i stan på Nöjeshallen. Jag blev nervös att jag skulle skutta förbi där nånstans framför kameran, men det var lugnt  "Kameramannen" hade vett att fokusera med på grabbarna på scenen än på dansgolvet. Men det var en rolig kväll, varför anordnas inget sådant??

Nu ska jag kolla när lucia-morgon börjar, ställa klockan och sen lägga mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar