Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 23 december 2009

Förkyld, en tidig julklapp, brevbäraren imponerar, bilnyckeln krånglar och…. … GOD JUL!

40 minuter kvar till julafton och jag sitter här -snorig, ont i halsen, tung i skallen, ont i lederna… Är det inte underbart?? Jaja, man lär väl överleva denna julafton också, trots allt 
Idag har varit en stressig dag. Jobba i en leksaksaffär dan före dan… Behöver jag säga mer?? Men mestadels har det varit riktigt trevligt! Och en julklapp från företaget fick jag också, då blev jag riktigt glad för det var oväntat! Vaddå, praktikanten liksom
Sen var jag och Fredrik på Chill out och åt lunch. En skagen-baguette. Sen gick jag hem. Och upptäckte att posten hade imponerat. Jag har "hört" att större paket inte får lämnas i trapphuset, men denna hade gett sej fan på att paketet bara skulle ner i brevlådan!! Paketet var nertryckt till hälften, Sune och Hedwig hade givetvis haft fest och bitit i det och när jag skulle dra ut det utifrån så fick jag bara emballaget i handen… Det var nån "Illustrerad vetenskap"-present som Fredrik fått, och en del av manicken hade satt sej totalt på tvärsan och gick inte att rubba åt nåt håll  Duktigt posten, duktigt…! Det kunde ju lika gärna varit en julklapp, där man inte borde fått ut förpackningen genom brevinkastet…
Jag lät skiten sitta och skulle åka till mor och far med en julklapp som jag inte vill ta imorrn, när Fredrik är med, haha  Och nyckeln gick inte att vrida om i tändningen. Det var precis tvärstopp, hände inte ett skit!! Ringde till Fredrik och var sådär trevlig, vet inte hur han skulle ha hjälpt mej, behövde väl mest få spy lite  Så ringde jag morsan, och då gick det helt plötsligt att vrida på nyckeln…!! Man måste ju ha lite spänning i vardagen…! Åkte till mor och far, lämnade julklappen, nallade ur Paradis-asken samt konstaterade att Elliot älskar mammas köttbullar  (OBS. INTE Mamma Scans köttbullar, utan MAMMAS!! Även om mormors köttbullar slår det mesta…!).
Nu sitter jag med en flaska jul-cider och tittar på "Kurt Olssons julkalender" igen. Tror inte jag hinner se klart den, med vad fasen  Kanske kan se lite imorrn med. Sovmorgon blir det och en lååååång vaaaaarm dusch och Kalle Anka kl 15. Annars är fältet rätt öppet. Fast mors julmat och julklappsutdelning är ju inte så dumt heller 
Hmm, undra in man ska dra till med "cp-läget" på balkongbelysningen bara för att man kan… Haha  Alltså sånt riktigt epilepsi-framkallande blinkande. Och vilken lust jag fick att sätta slingan antingen i trapphuset eller annars i sovrumsfönstret…!
Näe, nu ska jag vara snäll. För "det är ju i alla fall jul"… Och som lite jul-bonus:
Totte-tomte
Först ut; Elliot är söt tomte! 
Sandra-tomte
Och sist och även minst; Hittade en tomte-bild även på undertecknad 

Och slutligen, förstås…
Från mej till er alla; Ha en riktigt  GOD JUL

God jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar