Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 28 december 2009

Julen över, träsmak i baken, fotbollslag sökes och jul-kavalkad

Då får man räkna julen som slut. Jag mötte grannen i trapphuset, de var på väg med adventsljusstakarna till källaren. Vemodigt, om det är nåt jag gillar med julen så är det alla ljus. Levande ljus, stakar, stjärnor, slingor. Ljus av alla de slag! Men våra får stå kvar tills vi flyttar, är ju inte alls långt kvar nu! Måste bara ha något att packa i. Ska investera i sopsäckar, och råkar någon ha kartonger att låna ut så tar vi emot det väldigt tacksamt!
Ryggen mår inte vidare bra idag, satt i Hällaskolans gympasal i Borensberg igår och tittade på Kristbergs-cupen. Annas kille spelade ju och innefotboll är riktigt kul att titta på! Men det var ju helt klart lite blandade känslor; för två år sen spelade jag själv den cupen, och det var bland det roligaste jag gjort med VGIF. Det var på den tiden då folk brydde sej. Folk pratade, folk tittade åt ‘en. Sen hände det något… Idag blir jag ignorerad av de flesta som jag träffade i princip 3 gånger i veckan i 2 års tid. Sorgligt… Men finns det något lag därute som känner att de skulle ha nytta av en träningsvillig bättre begagnad (mest begagnad… ) allround-spelare så hör gärna av er  I värsta fall får väl Anna och jag starta upp ett damlag i Fågelsta, haha. Näe fotboll är kul, det kommer jag alltid tycka…!! 
Annars så hände inte så mycket mer igår. Efter all julmat så satt det fint med en Big Mac frampå kvällskvisten 
Och inga utsvävningar har det blivit i helgen. Hade ju planer på Parken på juldagen och Cupolen eller Wetternmagasinet på annandagen. Blev inte ett skit med nåt. Ungefär som vanligt… Orkar inte bry mej. Sen har jag ju inte direkt nån att gå med heller. Sen tjurar jag efteråt för att det aldrig händer nåt. Är det sånt som kallas "ond cirkel"…?

Jag lovade ju att lägga upp lite bilder från julen, så det ska jag göra. Först lite generellt från julafton, och i princip bara på djuren, jag förstår inte det… 
Julkort -09
Först ut; årets julkort från delar av familjen Andersson/Lantz!
Oliver äter skinka
Oliver käkar julskinka
Elliot
Ögonblicksbild… Elliot slickar sej runt munnen 
Trötter
Fredrik i ny pyjamas blev trötter av julfirandet 
Djuren sover
Även djuren blev trötta. Robban, Hedwig och Sune samsas  Och även Fredrik, i ännu en pyjamas! 
Gäääääsp
Ser ut som Oliver också tänkt knoppa inom kort *gäääääsp* 

Och här kommer julklappar, både mina och andras. De jag kom åt och kunde ta bra bilder på  En del packar vi inte upp innan flytten så de la vi i förrådet i källaren, så det kanske blir en till julklapps-kavalkad om drygt en månad 
Kamera
De flesta korten är tagna med denna sötnos, som jag fick av Fredrik! 
Hund
Syster fick en julklapp av Elliot, så att hon inte glömmer honom 
Chihuahua-bok
Även pappa/"morfar" fick en julklapp av Elliot; en bok  Bra att veta hur man ska sköta en Chihuahua EGENTLIGEN 
"Världens minsta hund är döpt efter den mexikanska staden Chihuahua. Den moderna chihuahuan förekom redan i gamla mexikanska indiansamhällen, först som ett värdefullt offerdjur och senare som en själens väktare. Indianerna trodde att chihuahuan kunde vägleda sin ägares själ genom dödsriket. Chihuahuan är pigg, nyfiken och orädd till naturen. Den trippar fram med huvudet högt ochtar för givet att den är, om inte störst, så i alla fall bäst och vackrast. Det den inte har i kroppsstorlek kompenseras av ett stort ego. Det här är en svårtflörtad skönhet med stor integritet. Chihuahuan blev världskänd när den i början på 2000-talet började figurera i media som en kändisaccessoar. Det uppstod en chihuahuahysteri som även nådde Sverige. Chihuahuan finns idag med på Svenska Kennelklubbens "20-i-topp-lista" över Sveriges mest populära hundraser.
Boken innehåller allt du behöver veta som chihuahuaägare, och lite till. Visste du till exempel att chihuahuans förfäder tros härstamma från en nordafrikansk ökenräv med ovanligt stora öron?"
Handdukar
Snygga handdukar är alltid bra att ha! Perfekt till nya lyan! Och en vansinnigt nyfiken katt…
Nikita-jeans
En av topp-klapparna; Nikita-knickers! Fullkomligt älskar de långa jeansen, och nu har jag något att byta till när det nalkas varmare årstider 
The others
"The others". En film som jag såg början på för ca 5 år sen, men p.g.a en bångstyrig pojkvän så fick jag inte se klart den. Men nu så…!  Äkta Sandra-skräckis!!
"EN RYSLIG KLASSIKER"
Andra världskriget har just nått sitt slut och på den ödsliga ön Jersey sitter den unga Grace och väntar förgäves på att hennes make skall komma hem från kriget. Hon har ensam fostrat sina två barn i den vackra och mörka viktorianska herrgård hon trott är den enda säkra platsen för barnen. De är dock inte säkra längre.
Den dag tre nya tjänare dyker upp vid hushållets trappa börjar häpnadsväckande saker att ske. Graces dotter berättar att hon har sett, och pratat med, uppenbarelser som kommer och går i huset. Till en början vägrar den djupt troende Grace att tro på barnet, men efter en tid börjar även hon ana att en inkräktare befinner sig inom husets väggar. Vem är där? Och vad vill de Graces familj? För att nå svaret måste Grace överge allt hon hittills trott på.
Matskål
Elliot fick en fin matskål!
Stridspilot-wannabe :-)
En tur i en stridsflyg-simulator, jisses vad det ska bli kul!!! Jag är ju bara 156 cm lång och för att kunna bli riktig stridspilot måste man vara minst 165, men detta blir så nära jag kan komma! 
Kattboken
"Kattboken" har jag haft som almanacka i 3 år nu och jag kan inte tänka mej någon bättre!
Ior-mugg
Och en fin te-mugg, med idolen i och allt! 

Jaa, det var delar av årets skörd det! Och fy vad snäll jag måste ha varit i år också, fattar inte hur jag lyckas!  Jättetack till alla inblandade!!   
Fast nu är det skönt att det är ett tag kvar till nästa jul…! Fast nu kommer ju födelsedagar och sånt istället. Och i år är det ju faktiskt speciellt då pappa blir jättegammal gubbe! 

Näe nu ska jag kolla på tv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar