Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 15 december 2009

Snö, trip to Orlunda och det gäller att prioritera…

Då har vintern kommit till Öschötta-schlätten! Idag har det snöat hela dagen så det börjar lägga sej riktigt fint! Hoppas nu bara att det är kallt så att det får ligga kvar!
Och jag har varit ute och halkat bil. Ända ute i Orlunda har jag varit, hemma hos Hanna och fikat och pratat skit. Himla trevligt, som vanligt! Och ett gulligt hus hade hon också!  En fin julklapp fick jag dessutom, undra hur hon kunde veta att jag gillar ljuslyktor…!   Och hålla bilen på vägen lyckades jag med också, fast det var vintervita snövägar därute på landet!
Nu har jag precis petat i mej en skagenbaguette från "Med eller utan". Lika fint och lika baltigt som vanligt!  Annars så har jag jobbat. Jul-rusningen börjar verkligen märkas nu, jisses vad folk handlar! Inte många går ut tomhänta. Och som vanligt är det intressant att studera folk. En del skulle kunna betala för tejpen medan andra suckar djupt för att man inte slår in paketen åt dom. Eller ännu värre, kommer in med varor från andra butiker och ska slå in…! Det finns en av varje sort…!
Och på tal om en av varje sort, idag funderade jag på hur folk prioriterar… Förra året vid den här tiden så hade vi utförsäljning på "Djurnära". Nu vet jag inte om det var för att det var just utförsäljning, men det var ett jädra tjat om priserna! Och folk var rent ut sagt snåla så inuttahelsike, helst skulle vi GE bort grejer för "vi ska ju ändå stänga". Och trots att det satt stora skyltar om att "INGEN REA PÅ MAT OCH GODIS" så råkade folk ständigt missa detta. Och jädrar när de kom fram till kassan och fick veta att det inte var rea på påsen kattgodis för 12:-… "Nähe, jaa då ska jag inte ha den!!". Medan nu… Det är helt och hållet sanslöst vilka pengar folk lägger på sina ungar…!! Vilket jag och vi givetvis är tacksamma för, men det är såna kontraster…! Är det mer "naturligt" att lägga 600:- på lego än 12:- på kattgodis…?? Eller är det som sagt just "REA" som gör folk sådana?? Bebisgrejer för flera tusen som kommer vara "frånvuxna" om några månader, medan man går in i en djuraffär och ska ha "den absolut billigaste hundmaten som finns! Nähe, ingen rea på maten? Men när kommer ni ha det då??". Liksom skit i hur hunden kommer bli i magen när man tar "första bästa billigaste", bara det inte kostar en krona mer än nödvändigt… Nu är jag fanatisk djurvän, men jag kan nästan tycka att det är lite sjukligt. Men men, det är ju alla tiders att folk handlar…!

Slutligen lite bilder:
Vinter
Snö, snö, snö…
Hedwig ser snö
Hedwig har inte sett så mycket snö förut 
Sune
Sune har hittat en ny favoritplats…
Hyacint
Doftar helt gudomligt!!

1 kommentar:

  1. Mmm det var tider på Djurnära men just då så ville man inte annat än att kräkas på folk…..
    Kram MArie

    SvaraRadera