Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 2 december 2009

”Harmoni” x2, julklapps-klar, fått en nästan själsfrände och katt-bilder

Idag har det varit vinter ordentligt. Hela världen var vit när jag gick till "Harmoni" i förmiddags. Inte vit av snö, men vit av frost och satan vad kallt det var!! Men så fint väder, solen sken och allt. Kändes ju riktigt nödvändigt att gå och vaxa benen, men vad fasen… 
Efter lite pina gick jag upp på stan en sväng. Jag handlade sista (förhoppningsvis!) julklappen, nu väntar jag bara på lite post också  Sen börjar inslagnings-cirkusen. Och i år kommer det gå åt papper…! Men skönt att ha det ur världen, fattas bara att det blir något tjafs med det jag skickat efter… Sen gick jag hem, men hann inte mycket mer än vända innan det var dags för sjukhuset och bassäng-träning. Idag var det jag, en patient till och hennes mamma. Och det fungerade ganska bra. Bara att den andra tjejen har lite svårt att vara stilla så det blir svallvågor hela tiden. Inte lätt att hålla balansen då…! Jag har hela tiden tyckt att hon är ganska obehaglig, ser nästan lite psykotisk ut, hon kan bara komma upp intill ‘en och stirra, säger inte ett ord. Idag talar hennes mamma om att "hon är så förtjust i din tatuering, för hon älskar Bamse!". Det kunde de väl sagt från början då, så slapp jag gå och vara nödig i bassängen och tro att jag plötsligt skulle dränkas eller nåt! Vad fasen, älskar Bamse, då kommer ju saken i ett helt annat läge, en medmänniska liksom!  Näe vars, men det är ju tur att bassängen är ganska stor…
Sen hem och vända igen innan jobbet kl 14. Funkade idag med, mycket julklappar och så. Blir ständigt förvånad över "konsument-beteendet"; en del drar en fotknöls-suck för att vi inte slår in paket åt dom utan hänvisar till inslagningsdisken, andra kommer därifrån och ber om att få en påse till och halar upp plånboken och undrar vad den kostar… En del människor blir man glad av, andra går ‘en på nerverna, det var nog Dagens bibelord…! 
Anna kom ner lagom till jag slutade, så gick vi ner till "Harmoni" (för andra gången idag…) på VIP-kväll. Och även om jag varken är speciellt skönhets-fixerad eller -intresserad så är det ändå trevligt! De som jobbar där är jätterara, presenterar sej, är personliga, pratar och informerar, bjuder på "tilltugg" som kan liknas med en halv buffé. Sen visade de sina produkter och vill ha "modeller". De ville visa något som gav volym åt "långt" hår och frågade mej om jag ville ställa upp, jag är ju i regel inte så stylad och produkterna blir ju bäst i ostylat hår. Trodde de, tills de tog upp Sandra… Bara det att jag tvättade håret lite snabbt med Dubbeldusch efter badet då jag hade lite bråttom, så när frisören började röra runt i min skalle så blev det ju statiskt utav bara fan, det slutade med att jag såg ut som en sån "fiber-optisk" lampa som var modern för några år sen (men såg faktiskt såna på Ikea igår!), en sån med strån som lyser. Ungefär så blev jag i skallen och frisören bad om ursäkt, haha  Men det var en trevlig kväll, men jag vann givetvis inget på lotteriet 

Igår lovade jag lite bilder, så det är väl bäst att hålla! Först ut är två ulltussar till kattungar; Castor och Pollux:
 
Inga vidare bilder, men kan man bli mycket sötare…?? 
Sen, på tal om söta… Sune och Hedwig satt i sitt klösträd idag, på samma plattform, fint bredvid varandra, morgonsolen strålade in så de satt i perfekt ljus! Kameran åkte fram direkt. Här är resultatet:
Sune är morgontrött och Hedwig räcker ut tungan…
Sune är fortfarande morgontrött och då blundar även Hedwig, säkert på jävelskap, det syns på den diviga uppsynen…
Sune ser ut som han testat analsex för första gången och Hedwig hittade nåt betydligt mer intressant att titta på…
Ser stack de åt var sitt håll, så var det foto-tillfället slut… Det är inte världens enklaste sak att ta bra foton på djuren. Men men, de är söta ändå!! 

Jaa det var dagen det, onsdagen den 2 december 2009. Snart är det jul och nu kan den gärna få komma för min del 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar