Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 8 december 2009

Då var det klippt, mitt paket är i Jönköping, likhet med fittan och 5 år sedan det bar av till Karibien…

Det var segt i morse. Sov dåligt i natt igen. Somnade på kvällen, men vaknade igen och sen var det ju kört. Så det var tur att jag hade att göra hela tiden på jobbet, så hann jag inte känna efter hur jag mådde 
Sen… Jag var hos frisören. Jag har inte varit där på….jaa fasen, närmare 3 år! Fick ett presentkort i julklapp förra julen, och idag passade det ypperligt att utnyttja det! Och mitt hår mådde inte bra… Färgningar, blekningar, permanent och brist på omvårdnad hade satt sina spår… Det var ju risbuske så det hette duga! Så det blev att kapa nästan 2 dm på sina ställen… Sen får man nog sluta slarva med balsam och så, har ju blivit en del Dubbeldusch och sånt när jag tränat och varit lat. Och varje gång lovar man sej själv att DEN HÄR GÅNGEN ska jag ta hand om håret; klippa mej regelbundet osv. Undra just hur länge det håller i sej denna gång… Snart har det väl gått ett par år igen…! Lite färg och slingor slängdes i också, så jag blev rätt nöjd! Men jag fattar inte, jag tycker man blir mer och mer lik en tant för varje gång man varit hos frisören… Vad i herrans namn beror det på??  Sen upptäckte jag när jag betalade att presentkortet var utskrivet idag, fast förra året… 
Jag missade att ta någon "före"-bild, men det var nog lika bäst… Så här ser jag ut nu i alla fall:
Nyklippt
Här syns färgen, slingorna och längden…
Men titta upp då, sötnos…! 
Nyklippt
Jag verkligen HATAR kameror…!! Någon som känner en bra make up-stylist eller liknande?? Dessutom jobb-tröja och allt…

Sen så hade jag fått brev när jag kom hem. Dels årets första julkort, Tack Cillan! Och sen fick jag ett meddelande att ett paket jag skickat efter hade varit i Motala men inte kunnat levereras då de inte visste portkoden hit… Så nu fanns mitt paket i Jönköping och om jag inte hämtade det senast imorrn så skulle det gå tillbaka till avsändaren…! Så jag ringde till dem så imorrn kommer mitt paket! Och jag får sätta upp en fullmakt på dörren att de får ställa paketet i trapphuset om ingen öppnar  Men förhoppningsvis är Fredrik hemma och kan ta emot sin egen julklapp, smidigt… Och på tal om trapphus… Det ska bli SÅ skönt att flytta nu, man kan väl säga att jag känner att jag har en grej gemensamt med fittan: Ett rövhål vägg i vägg…! Fy fan säger jag bara, vad lider vissa människor av…?? 
Imorrn får jag hoppa över bassängträningen, det blir att jobba istället. Det funkar ju också, så slipper jag doppa ner mitt nyfärgade hår i klor det första jag gör 
Det var allt för idag! Har precis ätit middag, nu är det bara tv och dator på schemat…

Joo, en grej till… Så här dags, 20.46 den 8/12 2004 satt jag just nu i ett flygplan någonstans ovanför Atlanten på väg till Västindien… Är inte alls avundsjuk på mej själv!! Ett litet minne:
Dominikanske republiken -04
Sol, hav, sand, palmer.. 
Dominikanske republiken -04
Här spelades årets "Robinson" in…
I’ll be back…!

1 kommentar:

  1. Halloj!! Fin du blev i håret…mitt skulle oxå behöva ett klipp….
    Sköt om er! Kram Marie

    SvaraRadera